Propusa preluarea de către Hyundai Heavy Industries a rivalei Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co Ltd, pentru a crea cel mai mare constructor mondial de nave, a fost respinsă joi de Comisia Europeană, din cauza temerilor că tranzacţia ar afecta concurenţa, transmite Reuters, citat de Agerpres.
În 2019, Hyundai a anunţat acordul cu Daewoo, parţial pentru a face faţă problemelor legate de supracapacitate în sectorul construcţiilor de nave. Compania sud-coreeană, care a solicitat în noiembrie 2019 aprobarea UE pentru această tranzacţie, a informat joi că ar putea contesta decizia Executivului comunitar şi a criticat faptul că CE s-a concentrat pe cotele de piaţă.
Ministerul Industriei de la Seul şi-a exprimat regretul privind decizia UE privind tranzacţia, care deja a fost aprobată de China, Singapore şi Kazahstan.
Comisia Europeană consideră că tranzacţia va duce la crearea celui mai mare constructor mondial de nave, cu o cotă combinată de piaţă de cel puţin 60%, ceea ce ar lăsa puţine alternative de furnizare pentru clienţi. Tranzacţia ar reduce concurenţa pe piaţa globală a construcţiilor de nave mari care transportă gaze naturale lichefiate (LNG), apreciază Executivului comunitar, care critică firmele pentru că nu au făcut o ofertă oficială pentru remedierea temerilor privind concurenţa.
Cererea de nave mari pentru transportul LNG nu a fost afectată de pandemie iar perspectivele viitoare privind cererea sunt încurajatoare, susţine CE.
"Ţinând cont că nu au fost prezentate soluţii pentru rezolvarea temerilor privind concurenţa, fuziunea ar duce la mai puţini furnizori şi la preţuri mai ridicate pentru navele mari care transportă gaze naturale lichefiate. De aceea am respins fuziunea", a declarat Margrethe Vestager, comisarul european pentru Concurenţă.
Este primul vot împotriva unei fuziuni al CE de la blocarea planului Thyssenkrupp şi Tata Steel de formare a unei societăţi mixte în 2019, din cauza temerilor că tranzacţia ar afecta concurenţa şi ar duce la majorarea preţurilor.
CE se opune tranzacției prin care Daewoo și Hyundai ar fi creat cel mai mare constructor mondial de nave
Articole Similare

37
Dezastrul de la Barajul Paltinu, în atenția Comisarului European pentru Coeziune
37

924
România pierde din nou dreptul de vot la ESA, în timp ce Guvernul întârzie plățile. Două proiecte de HG încearcă acum să acopere restanțele de zeci de milioane
924

564
Europarlamentarul Adrian Axinia (AUR/ECR), întâlnire cu Papa Leon al XIV-lea
564

1.541
Războiul cognitiv: cum ne este „hackuită” democrația
1.541

3.131
Viktor Orban a răbufnit și le ia din nou apărarea rușilor: „Dictatura birocratică de la Bruxelles a preluat controlul!”
3.131

5.772
Trump caută „suveraniști” în Europa: se formează o nouă alianță, iar România a fost exclusă - pentru moment
5.772

141
Comisia Europeană analizează lansarea unui al doilea program de împrumuturi SAFE pentru proiecte de apărare
141

1.686
Bruxellesul, semnal important pentru România, în plină criză în Justiție: bugetul UE, o pârghie suplimentară pentru a susţine statul de drept
1.686

249
România, pe podiumul negativ al UE la TVA - ANAF promite 'lovitura de grație' împotriva evaziunii: Ce arată cifrele din 2025
249

5.446
Comisia Europeană trimite România în fața CJUE: Problemă uriașă pentru țara noastră
5.446

2.091
Bruxelles în centrul furtunii: Noua directivă fiscală asupra tutunului provoacă reacții explozive
2.091

53
Siegfried Mureșan cere majorarea cu 10% a viitorului buget al Uniunii Europene
53

6.841
Se pune la cale o Ialta 2? Planurile lui Trump după finalul războiului din Ucraina: se împart zone de influență (presă)
6.841





















Comentează