Transportul rutier de pasageri, gestionat conform legii de către Consiliile Judeţene, intră în colaps, începând cu data de 31 decembrie, din cauza unei legislaţii ce nu ţine cont de realităţile curente economice şi sociale ce afectează transportul rutier şi, în plus, încalcă regulamentul european în materie de servicii publice de transport, susţin reprezentanţii Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT), conform agerpres.
"La această situaţie s-a ajuns în principal din cauza lipsei de intervenţie, clarificări, luări de poziţie a MDLAP (Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, n.r.) pe fondul legislaţiei dificile şi pline de capcane, în raport cu care ne-am manifestat ca şi organizaţie patronală, în nenumărate rânduri alături de un număr semnificativ de Consilii Judeţene. Consiliile Judeţene ce s-au încumetat să pună în aplicare prevederile legislative prost gândite şi elaborate se află acum în imposibilitatea de a respecta termenele impuse riscând totodată să încalce grav legislaţia privind achiziţiile publice, dar şi Regulamentul CE 1370/2007 privind serviciile publice de transport", se menţionează în comunicat.
Reprezentanţii FORT susţin că ne mai despart doar trei săptămâni de momentul în care intră în vigoare prevederile OUG 70/2020, cap. XV "Măsuri privind transportul rutier judeţean de persoane şi transportul elevilor" ce menţionează la art. 66 (1) faptul că programele de transport judeţene, îşi pierd valabilitatea începând cu data de 31 decembrie 2021 şi, coroborat faptului că procedurile privind atribuirea de noi contracte nu vor fi finalizate până la această dată, rezultă în mod cert că transportul regulat de pasageri intră într-un blocaj fără precedent chiar în noaptea dintre ani.
"În lipsa unei intervenţii urgente a Guvernului/Ministerului Dezvoltării, anul nou debutează fără servicii de transport regulat de pasageri în trafic judeţean, deplasarea pasagerilor în interiorul judeţelor ţării devenind astfel imposibilă. Federaţia Operatorilor Români de Transport - FORT a tras numeroase semnale de alarmă în ultimele 12 luni, pe acest subiect, atât în spaţiul public cât şi în dialog cu Ministerul Dezvoltării, însă fără succes până în prezent", se mai precizează în comunicat.
Avertisment! Transportul rutier de pasageri, gestionat de CJ, intră în colaps, începând cu data de 31 decembrie, din cauza unei legislaţiei
Articole Similare

3
Semnal de alarmă pentru Guvern! Fermierii cer amânarea taxei pe carbon la îngrășăminte – risc de scumpiri masive și penurie în 2026
3

22
SUA extind operațiunile împotriva transportului de petrol venezuelean, vizând 'flota din umbră'
22

19
Generali și BPCE renunță la fuziunea diviziilor de administrare a activelor
19

1.393
România, pe marginea prăpastiei fiscale: 'Nu există alternativă la corecţia bugetului public' – avertisment dur de la șeful Consiliului Fiscal
1.393

51
Bogdan Ivan: Interconectarea Austria–Ungaria și Neptun Deep vor transforma România în furnizor regional de energie
51

1.962
Modalitatea prin care un grup de taximetriști din București a reușit să spargă parolele bancare ale clienților: Aproape 10.000 de euro au fost furați
1.962

9
Bursa de Valori Bucureşti încheie şedinţa de joi pe plus aproape la toţi indicii
9

14
Curtea de Conturi Europene: Proiectele LIFE nu răspund întotdeauna nevoilor de mediu ale statelor membre
14

50
Legea Nordis, un test de stres pentru piața imobiliară? Se elimină concurența care practica prețuri de dumping, dar textul legii lasă loc unor interpretări periculoase - Avocați
50

7.008
Se introduce limitarea plăților cash: Noile norme vor intra în vigoare în România de la 1 ianuarie 2027
7.008

28
OpenAI lansează GPT-5.2: Este cel mai avansat model de inteligență artificială
28

5.293
Presa europeană anunță 'spargerea bulei imobiliare din România': tranzacții în picaj, credite tot mai puține și taxe record din 2026
5.293

51
România trebuie să corecteze bugetul pentru a evita criza. Preşedintele Consiliului Fiscal: 'Nu există alternativă'
51





















Comentează