Comunicarea strategică şi modul în care aceasta este folosită de partidele din România, importanţa adaptării mesajului la tipul de public, au fost câteva dintre subiectele abordate de directorul general al Agenţiei Naţionale de Presă AGERPRES, Alexandru Giboi, în cadrul dezbaterii cu tema ''Recâştigarea încrederii în politica de partid, cazul României: comunicare strategică şi Start-Up Nation'', din cadrul summitului ''Good Governance'', organizat de Strategikon.
''Comunicarea este strategică atunci când aplici principiile managementului: planifici, organizezi, transmiţi mesajul şi apoi urmăreşti rezultatele obţinute'', a afirmat Giboi.
El a subliniat importanţa adaptării mesajului la tipul de public pe care organizaţia, politică sau nu, îl urmăreşte.
''Indiferent dacă vorbim de oameni politici, de partide sau de organizaţii de orice fel, calibrarea mesajului este cel mai important aspect. Nu vorbiţi engleza unui public vorbitor de germană, pentru că publicul acela nu va înţelege ce vreţi să transmiteţi. Cele două elemente de bază ale comunicării strategice sunt cunoaşterea publicului ţintă şi adaptarea mesajului în concordanţă'', a spus directorul AGERPRES.
Referindu-se la ştirile false, precum şi la modul în care publicul alege să urmărească acest tip de informaţii, Alexandru Giboi a reafirmat importanţa educaţiei.
''Un public educat va şti să facă diferenţa între ştirile false şi ştirile reale. De asemenea, încrederea publicului în organizaţiile de media, factor determinant în alegerile pe care publicul le face în ceea ce priveşte ştirile pe care le urmăreşte, poate fi cultivată şi prin promovarea jurnalismului de calitate. Ştirile de bună calitate sunt foarte importante în lupta împotriva ştirilor false. Este ceea ce facem la AGERPRES. Promovăm jurnalismul de calitate, iar acest lucru se reflectă în mod evident în creşterea Agenţiei din ultimii ani'', a punctat Giboi.
Sesiunea de dezbateri a fost moderată de rectorul SNSPA, Remus Pricopie, fost ministru al Educaţiei, şi a avut doi speakeri - profesorul Edward Schumacher-Matos, director al Center for a Digital World din cadrul The Fletcher School of Law and Diplomacy, şi Alexandru Giboi, director general al Agenţiei Naţionale de Presă.
Alexandru Giboi: Calibrarea mesajului e cel mai important aspect al comunicării
Explorează subiectul
Articole Similare

1.235
Iranul a arestat în mod violent o laureată a Premiului Nobel pentru Pace: A fost ridicată în toiul unei ceremonii de doliu
1.235

17
Papa Leon al XIV-lea avertizează asupra folosirii abuzive a informațiilor confidențiale
17

766
Lumea literaturii în doliu: A murit autoarea de bestsellere Joanna Trollope - Cărțile ei au cucerit milioane de cititori
766

2.798
VIDEO Actor celebru implicat într-un documentar despre vaccin si Covid. Ce acuzații i se aduc filmului
2.798

19
Muzeul Satului Vâlcean, în plin șantier de restaurare. Investiție de 1,1 milioane de euro în patrimoniul local
19

26
ICR sprijină participarea României la deschiderea oficială a noului Muzeu de Artă al oraşului Taichung, Taiwan
26

29
Ministerul Culturii anunţă semnarea contractului de finanţare pentru proiectul eMonumente - Buget de peste 17 milioane euro
29

15
Tot mai multe exponate de la Muzeul Etnografic al Moldovei pot fi văzute cu ajutorul realităţii augmentate
15

25
A fost lansat trailerul oficial al comediei "În Pielea Mea", pe ecrane din februarie
25

17
Spectacolul "6 inimi, 3 greşeli" - în premieră la Teatrul Maidan
17

11
MOZAIK - Innovative Art, expoziţia în care arta face casă bună cu inovaţia
11

44
Liam Neeson neagă opiniile anti-vaccinare după ce a narat un documentar despre Covid
44

18
Profesorul american David Sloan Wilson - Doctor Honoris Causa al Universităţii din Bucureşti
18





















Comentează