Vânzările online de modă în România au crescut cu aproape 26% anul trecut faţă de 2020 şi se preconizează că vor continua să crească cu 22% în 2022, potrivit unei analize realizate de un motor de căutare online de fashion, conform Agerpres.
Pe de altă parte, majoritatea magazinelor online (55%) au confirmat că vor creşte preţurile în acest an.
Creşterea e-commerce în segmentul modei, atât în 2021 cât şi ulterior, este susţinută de o saturaţie mai scăzută a pieţei: ponderea utilizatorilor de internet este încă mică în România, comparativ cu alte pieţe din Europa Centrală şi de Est, dar este în creştere, arată analiza Glami "Year in Review" .
Printre principalele provocări ale anului 2021, magazinele de modă online au menţionat concurenţa mai puternică pe piaţă, gestionarea stocurilor, costurile majorate de marketing şi publicitate şi profitul diminuat de necesitatea de a oferi discount-uri mai mari. Pe de altă parte, problemele de confidenţialitate legate de actualizarea iOS pentru iPhone/iPad, angajarea ori concedierea personalului sau procesarea comenzilor returnate nu sunt considerate impedimente majore.
E-tailerii prezenţi pe platforma www.glami.ro afirmă că mediul de piaţă va rămâne complex în 2022, cu noi provocări de abordat, precum întârzierile în transport, în producţie şi creşterea costurilor, depăşite de o situaţie geo-politică instabilă. Sondajul Glami "Year in Review" a confirmat că 55% dintre jucătorii e-commerce intenţionează să mărească preţurile în 2022. Majoritatea acestor magazine au prezentat planuri de creştere a preţurilor cu 6-10% - un procent mai mare decât în Cehia, dar mai mic decât în Ungaria.
În 2021 românii şi-au îndreptat atenţia asupra unui nou trend, care a făcut vâlvă în mediul online - "athleisure", centrat pe colanţi evazaţi (+ 63%), un look confortabil şi în acelaşi timp elegant. Alte stiluri online sunt Y2K cu influenţa anilor '70 (care a înregistrat +51% mai multe căutări în jurul piesei sale centrale - vesta tricotată) sau noua tendinţă extravagantă - ce are căutări în creştere pentru: corsete (+ 49%), jachete (+ 84%), pantaloni din catifea (+ 117%).
Vânzările online de modă în România au crescut cu aproape 26% anul trecut, iar magazinele online vor crește prețurile în acest an (studiu)
Explorează subiectul
Articole Similare

22
O icoană pictată de Nicolae Grigorescu în tinerețe, adjudecată cu 90.000 de Euro
22

1.489
Principala sursă de numerar pentru Kremlin a fost nimicită: venituri, similare cu cele din 2020, din criza pandemiei
1.489

1.108
VIDEO Situația Lukoil din România - Premierul Ilie Bolojan a prezentat datele actualizate: „Termenele au fost amânate până în primăvară!”
1.108

4.645
Raport șocant: O elită minusculă controlează averea lumii – cine deține cu adevărat planeta
4.645

3.033
Tăieri la ASF, cea mai bogată instituție a statului: salarii medii de peste 13.500 de lei, reduse cu 30%
3.033

2.001
Prețurile la energie efectiv au bubuit în România: Creștere de peste 60%, față de anul trecut
2.001

59
Piața imobiliară, în scădere: mai puține locuințe date în folosință a scăzut în trimestrul III 2025
59

74
Economia Regatului Unit a scăzut și în luna octombrie: o nouă lovitură pentru ministrul britanic de Finanțe
74

115
Piața patiseriilor în 2024: un lider detașat și doi urmăritori cu creșteri constante
115

37
Investiţiile în economia naţională, în creștere în primele nouă luni ale anului 2025 (INS)
37

53
Salariul mediu net a crescut la nivel naţional, în octombrie (INS)
53

2.014
Final de an de coșmar pentru România: Prețurile efectiv au bubuit, iar inflația se menține la cote înalte
2.014

2.370
Sancțiunile schimbă regulile jocului: Lukoil negociază o tranzacție fără bani cu o bancă din SUA - acordul ar putea necesita aprobarea lui Vladimir Putin
2.370





















Comentează