Vânzările cu amănuntul în Uniunea Europeană şi zona euro au înregistrat o scădere peste aşteptări în luna martie comparativ cu luna februarie, în principal ca urmare a reducerii vânzărilor de carburanţi, arată datele publicate miercuri de Eurostat, potrivit Agerpres.
Conform acestor date, de la o lună la alta, vânzările cu amănuntul au scăzut cu 0,4% în zona euro şi cu 0,2% în Uniunea Europeană. În schimb, vânzările cu amănuntul în România au înregistrat o creştere de 0,4%, după un avans de 0,6% în luna februarie.
Economiştii intervievaţi de The Wall Street Journal mizau pe o creştere de 0,1% a vânzărilor cu amănuntul în zona euro în luna martie, după un avans de 0,4% în luna februarie.
Potrivit Eurostat, în Uniunea Europeană, vânzările cu amănuntul au fost influenţate de scăderea cu 3% a vânzărilor de combustibili, precum şi de scăderea cu 0,7% a vânzărilor de produse non-alimentare. În schimb, vânzările de produse alimentare, băuturi şi ţigări au crescut cu 0,6% comparativ cu luna februarie.
În ritm anual, luna martie 2022 comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut, vânzările cu amănuntul au crescut cu 0,8% în zona euro şi cu 1,7% în Uniunea Europeană. Şi în acest caz, vânzările cu amănuntul în România au înregistrat o creştere mai mare decât media din UE, cu un avans de 5,4%, după ce în februarie au crescut cu 5,6%.
În Uniunea Europeană, vânzările cu amănuntul au fost influenţate de creşterea cu 8,9% a vânzărilor de combustibili, precum şi de avansul cu 4% a vânzărilor de produse non-alimentare. În schimb, vânzările de produse alimentare, băuturi şi ţigări au scăzut cu 2,1% comparativ cu luna martie a anului trecut.
În cazul României, Institutul Naţional de Statistică (INS) a informat anterior că volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna martie 2022, comparativ cu luna precedentă, a crescut, pe ansamblu, cu 13,3%. Ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut, pe ansamblu în luna martie 2022, comparativ cu luna precedentă, cu 0,4%.
De asemenea, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna martie 2022, comparativ cu luna martie 2021, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 5,5%. O creştere identică s-a înregistrat şi în cazul datelor ajustate în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate.
Vânzările cu amănuntul au crescut mai rapid în România decât în UE, în martie (Eurostat)
Articole Similare

28
Mercedes-Benz face pasul spre viitor: O specialistă în inteligență artificială, numită în Consiliul de Supraveghere
28

1.551
România va produce blindate la standarde NATO. Industria românească de apărare se modernizează
1.551

1.606
Termenul estimat pentru circulația pe Autostrada Transilvania până aproape de granița cu Ungaria
1.606

59
IMM România își pregătește rolul european: Planuri pentru un eveniment major dedicat extinderii UE
59

46
Vânzările globale de vehicule electrice au încetinit în noiembrie, marcând cel mai slab ritm din februarie 2024
46

3.366
Care este termenul până la care se va reține contribuția de 10% la sănătate (CASS) din pensiile românilor
3.366

30
Energia regenerabilă a furnizat aproape jumătate din electricitatea UE în trimestrul trei din 2025
30

20
BVB a închis în scădere ultima şedinţă de tranzacţionare a săptămânii
20

96
Bogdan Ivan: Cea mai mare capacitate de stocare a energiei în baterii din România a fost pusă în funcțiune
96

44
Comisia Europeană confirmă: Bulgaria intră în zona euro în 2026, indiferent de situația politică
44

1.195
Piața imobiliară, în picaj: numărul tranzacțiilor a scăzut dramatic. Ultimele date ANCPI
1.195

74
Comisia Europeană va modifica interdicţia UE privind vânzarea de automobile cu motoare pe combustie din 2035
74

35
Evoluţii financiar-bancare şi bursiere în lume: Bursa de pe Wall Street a deschis mixt şedinţa de vineri
35





















Comentează