Ceea ce trebuia să fie o vacanță relaxantă în Maroc s-a transformat într-un coșmar financiar pentru un bărbat în vârstă de 63 de ani. La întoarcerea acasă, acesta a descoperit o factură astronomică de la operatorul de telefonie mobilă Orange: peste 37.000 de euro pentru depășirea traficului de date mobile.
În loc de amintiri plăcute, Dominique, proprietar de magazin, s-a trezit cu o factură uriașă de la operatorul său de telefonie Orange: 37.737 de euro pentru consum excesiv de date mobile.
„31.000 de euro în patru ore, e absurd!”
Potrivit relatărilor din Le Parisien, cea mai mare parte a sumei ar fi fost acumulată în noaptea de 2 mai, între orele 3:39 și 6:34, când i s-au tarifat continuu pachete de câte 225 de euro. Potrivit bărbatului, cea mai mare parte a sumei s-a acumulat în doar câteva ore. „Toată noaptea, între 3 și 6 dimineața, am fost debitat cu 250 de euro la fiecare două minute. Este halucinant! Pot munci ani întregi ca să câștig acești bani”, a declarat Dominique Lefèvre. El susține că înainte de plecare și-a ajustat abonamentul pentru roaming și că nu a atins telefonul în noaptea în care i s-a tarifat suma uriașă, fiind convins că este vorba fie despre o eroare, fie despre un atac cibernetic.
Operatorul l-a notificat de mai multe ori prin SMS despre depășirea traficului, însă bărbatul afirmă că a descoperit mesajele abia după ce s-a trezit.
Orange contestă versiunea clientului
Operatorul are însă o altă explicație. Într-un comunicat, Orange afirmă că Lefèvre ar fi validat singur depășirea de consum, după care ar fi primit nu mai puțin de 16 SMS-uri de avertizare. „Serviciul nostru de prevenție a făcut tot ce era necesar pentru ca clientul să fie informat”, a transmis compania. În aceste condiții, operatorul consideră factura perfect justificată.
De la 37.000 € la 500 €
După mai multe discuții tensionate cu Orange, situația s-a rezolvat: compania i-a redus factura la 500 de euro și i-a reconectat serviciile de telefonie și internet. Totuși, operatorul insistă că nu a existat niciun atac informatic sau defecțiune în rețea, potrivit France Info.
Dominique este client fidel Orange de 38 de ani și nu a avut restanțe în trecut, fapt ce ar fi cântărit în decizia companiei de a-l despăgubi.
Cum eviți șocul facturilor în afara UE
Specialiștii recomandă călătorilor care ies din spațiul Uniunii Europene să dezactiveze datele mobile și să folosească pe cât posibil conexiuni Wi-Fi. Pentru sejururile mai lungi, soluția cea mai sigură rămâne achiziționarea unei cartele SIM locale, care oferă tarife mult mai avantajoase pentru internet.
Incidentul aduce aminte de o altă poveste șocantă din SUA, unde un cuplu a primit o factură de 143.000 de dolari (133.000 €) după o excursie în Elveția.


































Comentează