Platforma de car-sharing Uber contribuie la creşterea poluării cu emisii de CO2 şi la cea cauzată de vehiculele diesel în oraşe europene precum Paris sau Londra, a avertizat joi o coaliţie de ONG-uri, care solicită companiei americane să-şi sprijine şoferii să se doteze cu vehicule mai puţin poluante, potrivit AFP.
Grupul american se situează pe primul loc în lista companiilor din sectorul vehiculelor de turism cu şoferi (VTC) în Londra, ''cu 3,5 milioane de utilizatori în 2018'' şi în Franţa, cu ''2,7 milioane de utilizatori în 2017'', potrivit unui comunicat unei alianţe de ONG-uri europene din care fac parte Respire, din Franţa, sau Transport & Environment, din Marea Britanie.
Compania ''şi servicii similare intensifică traficul şi cresc numărul de kilometri parcurşi în zonele urbane'', potrivit acestor ONG-uri. La Paris şi la Londra, ''numărul de kilometri efectuaţi de aceste maşini suplimentare produc circa 515 kilotone de emisii de CO2 anual'', adică echivalentul a ''250.000 de vehicule suplimentare aparţinând persoanelor fizice'', mai susţin aceştia.
Uber ''colaborează activ cu municipalităţi din Europa pentru a ameliora accesul la modalităţi de transport ecologice, sigure şi accesibile'', a răspuns un purtător de cuvânt al Uber pentru AFP.
Compania susţine că promovează călătoriile auto partajate sau modalităţi de transport ecologice precum biciclete electrice de închiriat. În acelaşi timp, precizează că achiziţionarea unor vehicule electrice rămâne momentan prea costisitoare pentru şoferi.
La emisiile de gaze cu efect de seră se adaugă poluarea cu particule fine, întrucât în Franţa, 90% dintre vehiculele înregistrate în sistemul VTC sunt diesel.
Agenţia Europeană de Mediu (AEE) estimează că poluarea atmosferică cu particule foarte fine (PM2,5), cu dioxid de azot (NO2, emis de motoarele diesel) şi cu ozon (O3) a fost în 2015 asociată cu 480.000 de decese premature în Uniunea Europeană.
Dacă Uber ''doreşte să se ridice la înălţimea valorilor pe care le afişează, trebuie să reducă la zero emisiile curselor sale până în 2025'', susţine Yoann Le Petit, specialist în domeniul mobilităţii la T&E, citat în comunicat.
''Compania trebuie să-şi ajute şoferii să înlocuiască vehiculele cu motoare termice cu unele electrice, cum s-a întâmplat deja la Londra'', solicită ONG-urile.
Uber, acuzată că poluează oraşele europene
Articole Similare

18
Fără aglomerație, alcool sau artificii: O destinație preferată de români schimbă regulile de Revelion
18

992
Ucraina, zguduită de 'Operațiunea Midas': O nouă anchetă la vârful puterii privind banii folosiți la cauțiunile uriașe
992

41
Peste 180 de migranţi au trecut graniţa în Polonia printr-un tunel secret din Belarus
41

963
UE îngheață pe termen nelimitat activele băncii centrale ruse pentru a sprijini Ucraina
963

2.733
SUA fac pași de neînțeles. Șeful Armatei americane a fost retras din negocierile de pace pentru Ucraina
2.733

74
SUA sunt profund îngrijorate de reluarea luptelor în R.D. Congo şi vor acţiona (Mike Waltz)
74

64
Premierul Belgiei și Keir Starmer, discuții privind activele rusești înghețate
64

3.847
Dezvăluiri explozive: Întâlnirile secrete dintre liderii FBI și negociatorul Ucrainei provoacă îngrijorare în rândul oficialilor occidentali
3.847

61
Fâșia Gaza: Cel puţin 13 persoane au murit în urma ploilor torenţiale
61

5.599
Vladimir Putin are un nou dușman. Loviturile acestuia zguduie atât infrastructura, cât și moralul armatei ruse
5.599

1.361
Minori recrutați pentru asasinate: Europol vine cu ultimele date despre mega-operațiunea care a dus la reținerea a zeci de suspecți
1.361

56
Ambasadoarea Ucrainei la NATO: Garanţiile de securitate 'reale' sunt o 'condiţie prealabilă' pentru orice acord de pace
56

55
Șefa guvernului lituanian: Trupele americane vor mai rămâne în Lituania pentru încă un an și jumătate
55





















Comentează