Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) solicită Guvernului să explice de ce tolerează menţinerea preţului crescut al carburanţilor, după ce cotaţia barilului de petrol a scăzut aproape la jumătate faţă de perioada în care preţurile la pompe au explodat.
"Consiliul Concurenţei ar fi trebuit să vadă cartelul benzinarilor, dar va avea nevoie de 15 ani să constate acest fapt evident, la fel ca în alte situaţii. Ţinem să amintim Guvernului României că nu suntem cetăţeni de mâna a şaptea, nu suntem analfabeţi sau persoane cu retard. Putem citi ştirile şi putem analiza singuri situaţia în care ne aflăm. Dorim doar explicaţii în legătură cu bătaia de joc generalizată care ne afectează pe toţi", se arată într-un comunicat al Confederaţiei transmis joi AGERPRES.
Preşedintele COTAR, Vasile Ştefănescu, a arătat, în context, că explozia pe care o consideră nejustificată a preţurilor benzinei şi motorinei a fost explicată prin creşterea preţului barilului de petrol şi prin criza mondială anunţată după 24 februarie, când a început conflictul din Ucraina. Pe de altă parte, însă, acesta precizează că preţul barilului a scăzut sub 90 de dolari, de la începutul lunii august, iar preţurile la pompă nu s-au modificat.
"Explozia absolut nejustificată a preţurilor benzinei şi motorinei ni s-a explicat prin creşterea preţului barilului de petrol şi prin criza mondială anunţată după 24 februarie, când a început conflictul din Ucraina. Am acceptat şi poveştile ministrului Energiei care ne-a spus că Putin e de vină. Dar a scăzut preţul barilului sub 90 de dolari, de la începutul lunii august, iar la pompă rămân aceleaşi preţuri umflate în aşa-zisa criză. Cum procedăm? Îl chemăm pe Putin să constate că benzinarii îşi bat joc de noi? În timp ce Guvernul României se laudă cu programul finanţat de UE "Ajutor pentru România", adică 250 de lei la fiecare două luni, pe nişte carduri care au costat mai mult decât ajutorul acordat săracilor, acelaşi guvern pare că se străduieşte să crească numărul persoanelor care vor fi dependente de ajutorul de subzistenţă, prin lipsa totală a oricărei acţiuni ce ar putea duce la scăderea preţurilor la produse şi servicii. Scăderea preţului carburanţilor la pompă ar fi trebuit deja să fie prima soluţie, mai ales pentru că preţul barilului de petrol e în continua scădere", a declarat Vasile Ştefănescu, potrivit comunicatului citat.
Transportatorii, revoltați de prețul crescut al carburanților: 'Cum procedăm? Îl chemăm pe Putin să constate că benzinarii îşi bat joc de noi?'
Explorează subiectul
Articole Similare

1.126
România va produce blindate la standarde NATO. Industria românească de apărare se modernizează
1.126

1.550
Termenul estimat pentru circulația pe Autostrada Transilvania până aproape de granița cu Ungaria
1.550

55
IMM România își pregătește rolul european: Planuri pentru un eveniment major dedicat extinderii UE
55

42
Vânzările globale de vehicule electrice au încetinit în noiembrie, marcând cel mai slab ritm din februarie 2024
42

2.944
Care este termenul până la care se va reține contribuția de 10% la sănătate (CASS) din pensiile românilor
2.944

27
Energia regenerabilă a furnizat aproape jumătate din electricitatea UE în trimestrul trei din 2025
27

20
BVB a închis în scădere ultima şedinţă de tranzacţionare a săptămânii
20

88
Bogdan Ivan: Cea mai mare capacitate de stocare a energiei în baterii din România a fost pusă în funcțiune
88

43
Comisia Europeană confirmă: Bulgaria intră în zona euro în 2026, indiferent de situația politică
43

1.186
Piața imobiliară, în picaj: numărul tranzacțiilor a scăzut dramatic. Ultimele date ANCPI
1.186

70
Comisia Europeană va modifica interdicţia UE privind vânzarea de automobile cu motoare pe combustie din 2035
70

34
Evoluţii financiar-bancare şi bursiere în lume: Bursa de pe Wall Street a deschis mixt şedinţa de vineri
34

641
Vacanțele în Bulgaria se scumpesc: Cât vor plăti românii pentru un sejur în destinația lor preferată
641





















Comentează