Statele membre ale Uniunii Europene au căzut joi de acord asupra unei reforme a sistemului de management al traficului aerian, în ideea de a reduce emisiile poluante ale sectorului aeronautic, de a diminua costurile pentru companiile aeriene şi a îmbunătăţi siguranţa, informează Reuters, citat de agerpres.
Reforma, cunoscută sub denumirea Cer unic european (SES), include mai multe iniţiative precum extinderea rolului autorităţii de reglementare Eurocontrol în coordonarea şi optimizarea fluxurilor de trafic aerian.
Comisia Europeană a sugerat o astfel de reformă încă din luna septembrie a anului trecut, subliniind că emisiile de CO2 ale sectorului aviaţiei ar putea fi reduse cu până la 10% prin introducerea unor rute de zbor mai directe şi diminuarea întârzierilor din cauza spaţiului aerian congestionat.
În plus, un sistem mai eficient ar putea duce la creşterea capacităţii zborurilor şi ar ajuta o industrie aeronautică ce a fost grav lovită de declinul călătoriilor cu avionul în contextul pandemiei COVID-19.
"Niciun alt sector nu a suferit mai mult de pe urma crizei provocate de COVID-19 decât sectorul aviaţiei. Prin urmare, este crucial ca reformele să se bazeze pe o analiză aprofundată şi să nu ducă la creşterea costurilor pentru companiile aeriene, pentru furnizorii de servicii de navigaţie aeriană sau pentru alte părţi interesate", a declarat ministrul infrastructurii şi locuinţelor din Portugalia, Pedro Nuno Santos.
La întâlnirea care a avut loc la Luxemburg, prima lor reuniune de după luna decembrie 2019, miniştrii europeni ai Transporturilor au decis că statele membre vor avea opţiunea de a institui tarife variabile pentru a încuraja o ofertă de zboruri eficientă şi pentru a îmbunătăţi performanţa de mediu.
Acordul convenit joi permite preşedinţiei portugheze a Consiliului European să demareze discuţii cu Parlamentul European cu privire la textul final.
Comisia a lansat în 1999 iniţiativa Cerul unic european pentru a îmbunătăţi performanţa managementului traficului aerian şi a serviciilor de navigaţie aeriană printr-o mai bună integrare a spaţiului aerian european. Ultima iniţiativă legislativă majoră din cadrul SES, şi anume SES 2, a fost încheiată în 2009.
Actuala propunere modificată datând din septembrie 2020 vine ca urmare a unei actualizări intermediare a normelor SES, denumită SES 2+, care a fost propusă de Comisie în 2013, dar nu a fost niciodată finalizată pentru că Marea Britanie şi Spania nu au ajuns la un acord cu privire la aeroportul din Gibraltar.
Statele membre ale Uniunii Europene au căzut joi de acord asupra unei reforme a sistemului de management al traficului aerian
Articole Similare

44
Semnal de alarmă pentru Guvern! Fermierii cer amânarea taxei pe carbon la îngrășăminte – risc de scumpiri masive și penurie în 2026
44

24
SUA extind operațiunile împotriva transportului de petrol venezuelean, vizând 'flota din umbră'
24

19
Generali și BPCE renunță la fuziunea diviziilor de administrare a activelor
19

1.418
România, pe marginea prăpastiei fiscale: 'Nu există alternativă la corecţia bugetului public' – avertisment dur de la șeful Consiliului Fiscal
1.418

53
Bogdan Ivan: Interconectarea Austria–Ungaria și Neptun Deep vor transforma România în furnizor regional de energie
53

1.987
Modalitatea prin care un grup de taximetriști din București a reușit să spargă parolele bancare ale clienților: Aproape 10.000 de euro au fost furați
1.987

9
Bursa de Valori Bucureşti încheie şedinţa de joi pe plus aproape la toţi indicii
9

14
Curtea de Conturi Europene: Proiectele LIFE nu răspund întotdeauna nevoilor de mediu ale statelor membre
14

50
Legea Nordis, un test de stres pentru piața imobiliară? Se elimină concurența care practica prețuri de dumping, dar textul legii lasă loc unor interpretări periculoase - Avocați
50

7.078
Se introduce limitarea plăților cash: Noile norme vor intra în vigoare în România de la 1 ianuarie 2027
7.078

28
OpenAI lansează GPT-5.2: Este cel mai avansat model de inteligență artificială
28

5.451
Presa europeană anunță 'spargerea bulei imobiliare din România': tranzacții în picaj, credite tot mai puține și taxe record din 2026
5.451

51
România trebuie să corecteze bugetul pentru a evita criza. Preşedintele Consiliului Fiscal: 'Nu există alternativă'
51





















Comentează