Singura rețea de tramvai construită după 1989, rasă de pe hartă și vândută la fier vechi

Autor: Andrei Ștefan

Publicat: 20-09-2025 06:20

Article thumbnail

Sursă foto: facebook

Unica rețea de tramvai din România inaugurată după 1989 va fi desființată și vândută ca fier vechi. Municipiul Botoșani a început să scoată liniile de tramvai, vechea rețea fiind pusă în operă pe 16 septembrie 1991 și fiind singura de acest fel inaugurată după anul 1990. Decizia de construire a fost luată în 1988, iar între 1989-1991 s-au construit linia și depoul. Tramvaiul a circulat până în 2022.

În ultimii doi ani au fost scoase la vânzare şase dintre tramvaiele Tatra T4D, ce au circulat din sfârșitul anului 1997 până în august 2020, iar şinele de pe cele două trasee (101 și 102) au fost demontate. Licitația organizată de Ministerul Dezvoltării pentru salvarea rețelei nu a avut succes după ani de întârzieri și controverse, conform Profit.ro.

Anterior, compania Eltrans făcuse un anunț: „Tramvaiele se vând la pachet, valoare minimă tramvai 20.000 lei fără TVA”. Administrația locală din Botoșani, condusă de primarul Cosmin Andrei, a decis să închidă transportul cu tramvaiul, după ce proiectul de modernizare a liniilor și achiziției de tramvaie noi, finanţat din fonduri europene, nu s-a realizat.

La începutul lui 2023, Ministerul Dezvoltării a anulat licitația pentru achiziția a 49 de tramvaie de 18 metri, destinate pentru municipiile Galați, Brăila, Ploiești și Botoșani, după ce firma PESA din Polonia a refuzat să semneze contractul. Ca urmare, Botoșani a decis să demoleze liniile și să caseze vehiculele vechi.

Alte primării din țară, precum cele din Galați și Brăila, au demarat proiecte proprii, folosind fonduri europene, și au încheiat contracte pentru tramvaie noi, fără implicarea directă a autorităților centrale.

Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri