Directorul general al Volkswagen, Herbert Diess, şi preşedintele Hans Dieter Poetsch îşi vor păstra funcţiile, a anunţat Comitetul de supervizare al grupului auto german, la o zi după ce procurorii germani i-au acuzat de manipularea bursei în privinţa scandalului emisiilor (Dieselgate), transmit Bloomberg şi Reuters.
Comitetul de supervizare al VW a precizat că nu a găsit dovezi că Herbert Diess şi Hans Dieter Poetsch au informat prea târziu pieţele de capital de riscurile legate de scandalului care a izbucnit în septembrie 2015.
"De aceea va fi continuată colaborarea de succes cu preşedintele şi directorul general", se arată într-un comunicat al Comitetului de supervizare, după şedinţa extraordinară care a avut loc miercuri.
Directorul general al Volkswagen, Herbert Diess, fostul director general Martin Winterkorn şi preşedintele Hans Dieter Poetsch sunt acuzaţi că în mod intenţionat nu i-au informat la timp pe investitori de impactul financiar al scandalului. Din acest motiv, ei au influenţat în mod necorespunzător preţul acţiunilor companiei, a precizat Procuratura din Braunschweig.
Avocatul lui Diess susţine că directorul general nu ar fi putut anticipa turbulenţele de pe pieţele financiare şi şi-a efectuat în continuare atribuţiile.
Winterkorn a demisionat la câteva zile după izbucnirea scandalului. În 2017, el le-a declarat autorităţilor că nu a ştiut mai devreme de manipularea emisiilor.
După ce oficialii VW au recunoscut falsificarea rezultatele testelor antipoluare, acţiunile grupului german au scăzut la Bursa de la Frankfurt cu până la 37%. Dacă investitorii ar fi ştiut din timp de manipularea emisiilor, ei ar fi putut să-şi vândă mai devreme acţiunile sau nu ar fi făcut achiziţii, au argumentat reclamanţii.
Pe plan global, Volkswagen a plătit pentru implicarea în scandalul emisiilor aproximativ 30 de miliarde de euro (33,5 de miliarde de dolari). În mai, compania a anunţat că a pus deoparte încă un miliard de euro (1,1 miliarde de dolari) pentru cheltuieli juridice.
Investitorii au pierdut milioane de euro în septembrie 2015, când Volkswagen a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Scandalul Dieselgate - Şefii Volkswagen îşi păstrează funcţiile
Explorează subiectul
Articole Similare

31
Mercedes-Benz face pasul spre viitor: O specialistă în inteligență artificială, numită în Consiliul de Supraveghere
31

1.622
România va produce blindate la standarde NATO. Industria românească de apărare se modernizează
1.622

1.620
Termenul estimat pentru circulația pe Autostrada Transilvania până aproape de granița cu Ungaria
1.620

60
IMM România își pregătește rolul european: Planuri pentru un eveniment major dedicat extinderii UE
60

46
Vânzările globale de vehicule electrice au încetinit în noiembrie, marcând cel mai slab ritm din februarie 2024
46

3.425
Care este termenul până la care se va reține contribuția de 10% la sănătate (CASS) din pensiile românilor
3.425

30
Energia regenerabilă a furnizat aproape jumătate din electricitatea UE în trimestrul trei din 2025
30

20
BVB a închis în scădere ultima şedinţă de tranzacţionare a săptămânii
20

97
Bogdan Ivan: Cea mai mare capacitate de stocare a energiei în baterii din România a fost pusă în funcțiune
97

44
Comisia Europeană confirmă: Bulgaria intră în zona euro în 2026, indiferent de situația politică
44

1.198
Piața imobiliară, în picaj: numărul tranzacțiilor a scăzut dramatic. Ultimele date ANCPI
1.198

75
Comisia Europeană va modifica interdicţia UE privind vânzarea de automobile cu motoare pe combustie din 2035
75

35
Evoluţii financiar-bancare şi bursiere în lume: Bursa de pe Wall Street a deschis mixt şedinţa de vineri
35





















Comentează