Cea de-a VI-a ediţie a Rod Festival aduce, în premieră pentru Timişoara, în 20 septembrie, primul fashion show într-o piaţă de vechituri.
Designerul vestimentar timişorean Dinu Bodiciu îşi mută atelierul în Piaţa Ocska, binecunoscută ca piaţă de vechituri, încă din perioada predecembristă.
În premieră naţională, acolo se va desfăşura o tabără de creaţie multidisciplinară, intitulată Asfalt Talcioc, iar prezenţa lui Dinu Bodiciu, ca artist rezident, în piaţa de vechituri din Mehala nu este întâmplătoare. Designerul este cunoscut pentru preocuparea sa pentru moda sustenabilă, folosind şi reutilizând materiale deja existente.
"Părerea mea este că un designer, în 2025, trebuie să fie mult mai bine ancorat într-o practică etică şi să se gândească de ce face anumite lucruri. Există legături foarte puternice între modă şi ideea de consumerism. Moda nu răspunde unor necesităţi, ci unor comodităţi. Nu e vorba de hrană, ci de haine. E decizia noastră dacă vrem să purtăm o haină diferită în fiecare zi sau nu. Eu sunt un mare fan al pieţelor de vechituri. Merg atât în Mehala, cât şi în Flavia, iar o parte dintre creaţiile mele au la bază produse cumpărate de acolo. Ce voi face în piaţa din Mehala, la Rod Festival? Tot ceva inspirat de obiectele pe care le voi descoperi acolo", declară, joi, Dinu Bodiciu, într-un comunicat.
În colecţia Balkan Baroque, designerul aduce laolaltă două lumi diferite, specifică Timişoarei fiind, din punctul de vedere al resurselor pentru reciclare textilă, piaţa de vechituri, unde cineva poate găsi aproape orice, inclusiv munţi de haine şi textile second-hand.
"Printre acestea am descoperit două produse distincte: croşeturi de mână şi haine sport, ambele reprezentând două lumi complet opuse. Pe de o parte, croşeturile - simboluri culturale ale regiunii - reflectă măiestria femeilor care le-au lucrat şi timpul îndelungat necesar realizării lor, însumând o valoare intangibilă imensă. În opoziţie, hainele sport - elemente de bază ale industriei fast-fashion - sunt lipsite de identitate locală, realizate din fibre sintetice şi produse în cantităţi uriaşe. Ele întruchipează globalizarea şi absenţa istoriei", explică Dinu Bodiciu.
În anul 2023, Dinu Bodiciu a lansat propriul brand, Made with Time, prin care reciclează produse existente, inclusiv kimonouri second-hand aduse din Japonia.
"Este un brand dedicat reciclării materialelor. Selectez anumite tipuri de haine şi explorez contextul cultural în care acestea au interacţionat cu alte culturi. În cadrul Made with Time, reciclez kimonouri japoneze pe care le transform, de exemplu, în jachete - pe care noi le numim Suka - cu aspectul jachetelor de liceu americane. Sunt kimonouri purtate, cu o viaţă anterioară, pe care le reinventez", spune Dinu Bodiciu.
Dinu Bodiciu a absolvit Facultatea de Farmacie din cadrul Universităţii de Medicină şi Farmacie "Victor Babeş" Timişoara. După ce a profesat ca farmacist, şi-a descoperit adevărata pasiune pentru partea creativă şi a urmat Design Grafic la Facultatea de Arte. Ulterior, a finalizat un master la Londra. În prezent, predă la Facultatea de Design din Timişoara şi colaborează cu artişti, dansatori şi teatre din România şi din străinătate. Printre celebrităţile care i-au purtat creaţiile se numără chiar şi faimoasa Lady Gaga.
Programul ediţiei include proiecţii de film, spectacole de teatru, performance-uri, expoziţii de fotografie, ateliere de educaţie cinematografică pentru copii şi multe altele.


































Comentează