Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) solicită autorităţilor responsabile şi competente eliminarea restricţiilor impuse de ultimele reglementări în legătură cu accesul populaţiei în magazine care comercializează instalaţii şi echipamente de încălzire, de electricitate, sanitare şi igienă - în contextul apropierii sezonului de iarnă, conform unui comunicat remis, joi, AGERPRES.
De asemenea, poziţia AMRCR este că magazinele care comercializează produse alimentare au fost şi rămân esenţiale pentru populaţie şi, de aceea, accesul la aceste magazine nu poate fi limitat pe baza unor criterii aleatorii sau conjuncturale care, în fapt, le transformă în magazine neesenţiale.
"În acest sens, contăm pe sprijinul autorităţilor în găsirea pe teren a soluţiilor celor mai adecvate care să asigure accesul deplin al populaţiei la hrană şi produse alimentare în condiţii de siguranţă sanitară. Membri ai asociaţiei noastre au propus, acolo unde se impune sau este necesar, măsuri şi demersuri pentru a securiza culoare de acces care să asigure fluxuri de persoane complet autonome în raport cu alte spaţii adiacente", se menţionează în comunicat.
Reprezentanţii AMRCR subliniază că, încă de la începutul pandemiei, magazinele reţelelor comerciale au fost în prima linie a celor care s-au confruntat cu situaţia epidemiologică şi s-au preocupat permanent, cu toate resursele disponibile, atât de siguranţa clienţilor, cât şi de cea a propriilor angajaţi.
"Ne-am conformat tuturor cerinţelor impuse de autorităţi în efortul de prevenire şi combatere a răspândirii coronavirusului care rămâne principala noastră prioritate. Sperăm că procesul de comunicare şi consultare cu autorităţile să fie reluat pentru a preveni apariţia unor efecte secundare în relaţia cu consumatorii, dar şi probleme colaterale suplimentare în contextul economic complex pe care îl traversăm", a declarat George Bădescu, director executiv AMRCR.
Asociaţia Marilor Reţele Comerciale include 22 de retaileri alimentari şi nealimentari: Altex, Artima, Auchan, Brico Depot, Carrefour, Columbus, Cora, DM Drogerie Markt, Decathlon, Dedeman, Flanco, Hornbach, Ikea, Jumbo, Kaufland, Lidl, Mega Image, Metro Cash & Carry, Mobexpert, Penny, Profi, Selgros. AMRCR este membră a Confederaţiei Patronale "Concordia" şi a organizaţiei "EuroCommerce".
Reţele Comerciale din România solicită autorităţilor eliminarea restricţiilor impuse de ultimele reglementări în legătură cu accesul populaţiei în magazine
Explorează subiectul
Articole Similare

7
Energia regenerabilă a furnizat aproape jumătate din electricitatea UE în trimestrul trei din 2025
7

14
BVB a închis în scădere ultima şedinţă de tranzacţionare a săptămânii
14

45
Bogdan Ivan: Cea mai mare capacitate de stocare a energiei în baterii din România a fost pusă în funcțiune
45

36
Comisia Europeană confirmă: Bulgaria intră în zona euro în 2026, indiferent de situația politică
36

1.094
Piața imobiliară, în picaj: numărul tranzacțiilor a scăzut dramatic. Ultimele date ANCPI
1.094

59
Comisia Europeană va modifica interdicţia UE privind vânzarea de automobile cu motoare pe combustie din 2035
59

32
Evoluţii financiar-bancare şi bursiere în lume: Bursa de pe Wall Street a deschis mixt şedinţa de vineri
32

596
Vacanțele în Bulgaria se scumpesc: Cât vor plăti românii pentru un sejur în destinația lor preferată
596

27
Alexandru Nazare, la ECOFIN: România cere eficienţă, transparenţă şi reguli moderne în arhitectura economică şi financiară a UE
27

19
Rata angajării în UE s-a menţinut stabilă în trimestrul trei din 2025: Creșteri notabile în România, Malta și Estonia
19

34
România, campioană în UE la neîncasarea taxelor: Pierde o treime din TVA si din impozitul pe profit
34

67
O icoană pictată de Nicolae Grigorescu în tinerețe, adjudecată cu 90.000 de Euro
67

2.987
Principala sursă de numerar pentru Kremlin a fost nimicită: venituri, similare cu cele din 2020, din criza pandemiei
2.987





















Comentează