Bulgaria va sesiza justiţia europeană pentru "discriminare" după adoptarea dificilă, în luna iulie, a unei reforme a transportului rutier care a dat naştere unei lupte între Vestul şi Estul continentului, a anunţat miercuri guvernul, citat de AFP.
"Dispoziţiile privind revenirea şoferului, revenirea vehiculului şi interdicţia de a petrece timpul de odihnă la bordul vehiculului între două cicluri de cabotaj duc la o discriminare pe baza situaţiei geografice şi la o limitare a accesului egal la piaţa unică europeană", a anunţat Sofia într-un comunicat.
"Acestea duc la un tratament defavorabil al companiilor bulgare de transport rutier internaţional", a adăugat guvernul conservator, precizând că va depune trei plângeri privind reforma "pachetului mobilitate" la Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE), fără a preciza data.
"Pachetul mobilitate", aprobat în această vară la Bruxelles după negocieri aprige, a fost dorit de Germania şi Franţa în special, care denunţau concurenţa incorectă, în pofida opoziţiei a nouă ţări din Europa centrală şi de est, printre care Bulgaria, România, Polonia şi Ungaria.
Transportatorii bulgari, susţinuţi de guvernul şi de parlamentul ţării lor, au protestat împotriva unui demers "protecţionist" în favoarea concurenţilor lor occidentali, cu costuri de exploatare mai ridicate.
Pentru a preveni o concurenţă considerată "neloială" în Vest, o perioadă de repaus de patru zile a fost prevăzută înainte ca un camion sosit pentru a livra o încărcătură din Bulgaria să poată efectua alte operaţiuni în aceeaşi ţară, precum Spania sau Suedia, cu acelaşi vehicul.
Noile reguli europene obligă companiile de transport internaţional de mărfuri să se organizeze pentru a le permite şoferilor să revină acasă la fiecare trei sau patru săptămâni.
Dacă şoferul este departe de casă în perioada sa de odihnă săptămânală obligatorie, el nu poate să şi-o petreacă în cabină, iar compania trebuie să plătească pentru găzduirea lui. Camioanele trebuie la rândul lor să revină la centrul operaţional al companiei la fiecare opt săptămâni.
Bulgaria a atras mereu atenţia asupra importanţei pentru economia sa a transportului internaţional rutier, în care sunt angajate 120.000 de persoane din care 40.000 de şoferi, şi care furnizează 12% din PIB-ul ţării, cea mai săracă din UE. Bulgaria se teme că reforma ar putea fragiliza acest sector crucial, deja puternic afectat de pandemia de coronavirus, notează AFP.
Reforma transportului rutier în UE - Bulgaria va sesiza justiţia europeană
Articole Similare

20
SJU Vâlcea investește în dotarea Secției Oftalmologie și pregătește modernizarea Maternității
20

1.593
Adio cumpărături ultra-ieftine: UE pune taxă pe toate coletele din China, indiferent de valoare
1.593

367
Europarlamentar AUR, semnal de alarmă: Cea mai periculoasă este revenirea la MCV
367

252
Virgil Popescu: Cerem eliminarea interdicţiei privind motoarele cu ardere internă; ajutăm astfel industria auto din România, un motor important de creştere economică
252

1.776
Presiune maximă asupra Kremlinului: activele rusești din Europa, înghețate pe termen nelimitat de UE
1.776

6.273
Piperea mută disputa cu Recorder la Bruxelles: Kovesi așteaptă prescripția în dosarul vaccinurilor?
6.273

174
Dezastrul de la Barajul Paltinu, în atenția Comisarului European pentru Coeziune
174

1.076
România pierde din nou dreptul de vot la ESA, în timp ce Guvernul întârzie plățile. Două proiecte de HG încearcă acum să acopere restanțele de zeci de milioane
1.076

645
Europarlamentarul Adrian Axinia (AUR/ECR), întâlnire cu Papa Leon al XIV-lea
645

1.631
Războiul cognitiv: cum ne este „hackuită” democrația
1.631

3.511
Viktor Orban a răbufnit și le ia din nou apărarea rușilor: „Dictatura birocratică de la Bruxelles a preluat controlul!”
3.511

6.008
Trump caută „suveraniști” în Europa: se formează o nouă alianță, iar România a fost exclusă - pentru moment
6.008

176
Comisia Europeană analizează lansarea unui al doilea program de împrumuturi SAFE pentru proiecte de apărare
176





















Comentează