Grupul spaniol Inditex a anunţat că marca sa de produse cu preţ redus Lefties a început joi vânzările online în Spania şi Portugalia, în ideea de a dobândi un avantaj digital faţă de lanţul britanic de magazine de haine Primark, transmite Reuters preluat de agerpres.
În prezent, Lefties vinde articole de îmbrăcăminte la preţuri reduse în peste 100 de magazine din şase ţări (Spania, Portugalia, Rusia, Mexic, Qatar şi Arabia Saudită).
Înfiinţată în 1999 ca o modalitate de a scăpa de hainele Zara din sezonul anterior, Lefties are acum proprii săi designeri şi game de produse. Cu toate acestea, Lefties ese mai puţin vizibilă decât principalele mărci ale grupului Inditex, precum Zara, Massimo Dutti şi Bershka.
Vânzările online au crescut în timpul pandemiei de COVID-19 pe fondul închiderii magazinelor şi a reticenţei consumatorilor de a se aventura pe străzile şi centrale comerciale aglomerate. Însă costul livrării comenzilor făcute online afectează marjele de profit, în special pentru produsele de tip low-cost.
Analiştii de la Societe Generale au calculat că vânzările online nu ar fi profitabile pentru Primark, dacă lanţul britanic ar oferi livrări şi retururi gratuite, şi estimează că marja de profit ar scădea cu cinci puncte procentuale numai dacă ar oferi servicii online de tip click and collect.
"Inditex are infrastructura IT şi capacităţile oferite de celelalte branduri pentru a putea să asigure funcţionarea online a unui brand low cost. Primark ar trebui să înceapă de la zero", a declarat analistul Societe Generale, Anne Critchlow.
De altfel, în luna iunie a acestui an John Bason, director financiar la Associated British Foods, proprietarul Primark, declara că lanţul britanic nu are de gând să se răzgândească referitor la lipsa unei oferte online.
Inditex nu a informat dacă are de gând să extindă vânzările online şi pentru alte ţări unde marca Lefties este prezentă.
În România, la finele lui 2018, reţeaua Inditex era formată din 57 de magazine, cu brandurile Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home şi Massimo Dutti.
Proprietarul Zara a început vânzările online pentru marca de produse cu preţ redus Lefties
Articole Similare

30
Piața patiseriilor în 2024: un lider detașat și doi urmăritori cu creșteri constante
30

20
Investiţiile în economia naţională, în creștere în primele nouă luni ale anului 2025 (INS)
20

27
Salariul mediu net a crescut la nivel naţional, în octombrie (INS)
27

1.325
Final de an de coșmar pentru România: Prețurile efectiv au bubuit, iar inflația se menține la cote înalte
1.325

2.130
Sancțiunile schimbă regulile jocului: Lukoil negociază o tranzacție fără bani cu o bancă din SUA - acordul ar putea necesita aprobarea lui Vladimir Putin
2.130

105
Acţiunile Oracle s-au prăbuşit joi cu până la 15%, trăgând în jos şi giganţii Nvidia, AMD şi CoreWeave
105

90
Marile companii tehnologice au anunţat investiţii de peste 50 de miliarde de dolari în India, în mai puţin de 24 de ore
90

2.718
Europa recurge la o măsură de urgență pentru administrarea activelor rusești înghețate. Ungaria nu se mai poate opune
2.718

2.756
Jucător internațional cu peste un secol de activitate pleacă din România
2.756

552
Lukoil, tot mai aproape de oferta băncii americane Xtellus: trezoreria SUA îi mai dă termen de gândire până pe 17 ianuarie
552

1.121
Metoda prin care românii sunt păcăliți de AI să plătească mai mult atunci când cumpără pe internet
1.121

667
Topul celor mai doriți candidați pe piața locurilor de muncă din România în prezent
667

361
Semnal de alarmă pentru Guvern! Fermierii cer amânarea taxei pe carbon la îngrășăminte – risc de scumpiri masive și penurie în 2026
361





















Comentează