Oil Terminal a încheiat anul 2020 cu o cifră de afaceri de 191,556 milioane de lei, în creştere cu 14% faţă de 2019, şi cu un profit net de 3,548 milioane de lei, mai mare cu 47,8%, conform raportului preliminar transmis vineri Bursei de Valori Bucureşti., potrivit Agerpres.
Veniturile totale au crescut anul trecut cu 14,5%, la 193,865 milioane de lei, iar cheltuielile s-au majorat cu 14,2%, la 188,388 milioane de lei. Profitul brut preliminat a fost în sumă de 5,477 milioane de lei (plus 27,5%).
Pentru anul 2020 cheltuielile pentru investiţii au fost prevăzute în sumă de 25,9 milioane de lei constituite la nivelul sursei de finanţare a investiţiilor, din care rambursări de credite pentru investiţii în sumă de 5,013 milioane de lei şi cheltuieli de investiţii în valoare de 20,887 milioane de lei.
La 31 decembrie 2020, sursa de finanţare a investiţiilor a crescut cu 3%, de la 25,9 milioane de lei la 26,71 milioane de lei, ca urmare a profitului reinvestit în echipamente tehnologice, folosite în scopul desfăşurării activităţii economice, precum şi a utilizării din creditul de investiţii a unei sume suplimentare faţă de nivelul aprobat.
"Cheltuielile de investiţii preliminate la 31 decembrie 2020 au fost la nivelul sursei de 26,71 milioane de lei, din care rambursări de rate aferente creditelor pentru investiţii în sumă de 5,013 milioane de lei la nivelul planificat şi cheltuieli pentru investiţii în sumă de 21,697 milioane de lei în creştere cu 3%", se menţionează în raport.
Activele totale au crescut cu 1,9% faţă de nivelul înregistrat la 31 decembrie 2019, din care activele imobilizate au înregistrat o majorare cu 1% iar activele circulante au crescut cu 15,5%.
Datoriile pe termen lung s-au majorat cu 2,7%, ca urmare a contractării unui credit de investiţii în lei pe termen lung pentru finanţarea obiectivului de investiţii "Modernizare rezervor T31/S" situat în SP Sud. Datoriile curente au înregistrat o creştere cu 14,6%, determinată, în principal, de majorarea datoriilor comerciale către furnizorii de bunuri, servicii şi lucrări, precum şi a împrumuturilor pe termen lung.
La 31 decembrie 2020 societatea nu înregistra datorii restante faţă de bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale, bugetul local, instituţii financiar bancare, furnizori de investiţii, furnizori pentru prestări de servicii şi livrări de bunuri, salariaţi, alţi terţi.
Oil Terminal SA Constanţa ocupă o poziţie strategică în Zona Mării Negre, fiind cel mai mare operator de produse petroliere pe mare, specializat în vehicularea ţiţeiului, produselor petrochimice lichide şi a altor produse şi materii prime în vederea import/exportului şi tranzitului.
Acţionarul majoritar al companiei este Ministerul Energiei, cu 59,62% din acţiuni.


































Comentează