Necesarul de investiţii în dezvoltarea infrastructurii naţionale de transport pentru următorii 10 ani este de 80 de miliarde de euro, a afirmat, vineri, ministrul interimar al Transporturilor, Dan Vîlceanu, într-o conferinţă de profil, potrivit Agerpres.
UE, prin Pactul Verde, urmăreşte reducerea cu 90% a emisiilor de gaze cu efect de seră din transporturi până în 2050. Pentru a atinge acest obiectiv ambiţios, toate statele europene, inclusiv România, trebuie să-şi aducă contribuţia, a spus el.
"Pentru România, aceste obiective vin peste un set de probleme istorice, legate de conectivitatea transfrontalieră şi regională scăzută, infrastructura depăşită, gestionarea urbană şi flota de vehicule uzate. Eforturile României, în special după aderarea la UE, în 2007, s-au concentrat pe rezolvarea acestor probleme", a arătat oficialul.
El a subliniat că aceste eforturi nu sunt ieftine.
"Ministerul Transporturilor se află în etapa finală de finalizare a Planului pentru investiţii pentru dezvoltarea infrastructurii naţionale de transport pentru următorul deceniu. Conform acestuia, finanţarea necesară pentru dezvoltarea infrastructurii, pentru toate modurile de transport în următorii 10 ani, inclusiv măsuri de tranzit la transportul cu emisii reduse, se ridică la aproximativ 80 de miliarde de euro. Dintre acestea, peste 60% din cheltuieli sunt necesare pentru investiţii în reţeaua TENT-E centrală", a arătat Vîlceanu.
Potrivit ministrului, pentru succesul acestui proiect trebuie utilizate cu maximă eficienţă fondurile din diferite programe.
Prezentă la acelaşi eveniment, Adina Vălean, comisarul european pentru Transporturi, a arătat că planul de redresare al României este impresionant şi confirmă planurile României de a dezvolta sectorul transporturilor, în special cel de cale ferată.
"Planul alocă 3,8 miliarde de euro către infrastructura de cale ferată plus 400 milioane către material rulant verde. Cifrele pot ajunge la 5 miliarde până în 2026, ceea ce este o sumă fără precedent", a arătat Vălean.
În continuare trebuie să găsim noi modalităţi de finanţare pentru acest domeniu, să combinăm granturile europene cu instrumentele de împrumut şi creditare, consideră comisarul european.
Ministrul interimar al Transporturilor dă vestea dureroasă pentru guvern: Este nevoie de 80 de miliarde de euro
Explorează subiectul
Articole Similare

314
Presiune pentru schimbarea Legilor justiției după filmul Recorder, în pofida validării europene
314

609
DOCUMENT | Motivarea CCR schimbă datele problemei în legea pensiilor private: articolul pentru bolnavii de cancer - 'nejustificat și discriminatoriu'
609

1.526
Dezvăluiri explozive: Întâlnirile secrete dintre liderii FBI și negociatorul Ucrainei provoacă îngrijorare în rândul oficialilor occidentali
1.526

1.361
Care este termenul până la care se va reține contribuția de 10% la sănătate (CASS) din pensiile românilor
1.361

2.386
Lovitură dură a DNA: Celebru avocat, condamnat pentru trafic de influență. Promitea, pe bani grei, ca 'rezolvă' cu judecători de la Curtea de Apel București
2.386

3.421
Vladimir Putin are un nou dușman. Loviturile acestuia zguduie atât infrastructura, cât și moralul armatei ruse
3.421

3.463
VIDEO Protestul din Piața Victoriei, un eșec - Sute de persoane în fața Guvernului
3.463

2.361
Filmul Recorder agită apele în PNL - Liderul PNL Iași îl atacă pe primarul municipiului Iași, colegul său de partid
2.361

851
România pierde din nou dreptul de vot la ESA, în timp ce Guvernul întârzie plățile. Două proiecte de HG încearcă acum să acopere restanțele de zeci de milioane
851

2.093
Dosar de top la DNA: Fostul secretar de stat Flavius Nedelcea și foștii șefi ai ANPC, trimiși în judecată pentru abuzuri și presiuni
2.093

1.797
„Nu justiție capturată, ci justiție sub presiune” – Avocatul Robert Roșu, avertizează, după filmul Recorder, că emoția a luat locul probei
1.797

2.796
FOTO/ Video Au apărut noi fotografii cu Trump alături de de femei din anturajul lui Epstein
2.796

2.395
DOCUMENT | Mega-dosarul Geotop, verdict final pentru fostul baron Nicușor Constantinescu: Scapă penal, dar rămâne cu o datorie imensă la stat
2.395





















Comentează