Volumul de mărfuri transportate rutier a înregistrat, în primele nouă luni din 2021, o creştere cu 15,4% comparativ cu perioada similară a anului anterior, în timp ce transportul feroviar a avut un avans de 18,1%, conform datelor centralizate de Institutul Naţional de Statistică, conform agerpres.
Din totalul de 223,062 milioane de tone de mărfuri transportate rutier, 81,9% au fost înregistrate în transport naţional, care a marcat o creştere cu 16,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent. Parcursul mărfurilor a crescut cu 11,3%, în transportul naţional înregistrându-se o majorare cu 15,6%.
În transportul feroviar, volumul mărfurilor a înregistrat creştere cu 18,1% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, datorată evoluţiilor pozitive ale tuturor componentelor. Au fost transportate 43,031 milioane tone mărfuri, din care 81,9% în transport naţional. Parcursul tarifar al mărfurilor s-a majorat cu 14,8%, transportul internaţional înregistrând cea mai însemnată creştere dintre componente, respectiv cu 31,9%.
În transportul maritim au fost înregistrate 39,876 milioane tone în transport internaţional, în creştere cu 13,3% faţă de perioada 1 ianuarie - 30 septembrie 2020.
Mărfurile transportate pe căi navigabile interioare au totalizat 24,013 milioane tone, din care 49,4% în transport naţional. Volumul mărfurilor transportate a înregistrat un avans de 5,1% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, în timp ce parcursul mărfurilor a crescut cu 1,5%.
Transportul prin conducte petroliere magistrale a înregistrat 4,913 milioane tone mărfuri transportate, în creştere cu 3% faţă de primele nouă luni din 2020, în timp ce parcursul mărfurilor a totalizat 858 milioane tone-km (plus 9,1%).
În transportul aerian, volumul mărfurilor transportate a înregistrat un total de 29.000 tone, în scădere cu 2,8%.
În perioada menţionată, în transportul rutier naţional, 64,6% din volumul mărfurilor a fost transportat pe distanţe între 1-49 km, 19,4% pe distanţe cuprinse între 50-149 km şi 12,9% pe distanţe cuprinse între 150-499 km. Diviziunile de mărfuri cu cele mai mari ponderi în totalul mărfurilor transportate au fost: minereuri metalifere şi alte produse de minerit şi exploatare de carieră; turbă; uraniu şi thoriu (30,2%) şi alte produse minerale nemetalice (20,1%).
Diviziunile care au deţinut cele mai mari ponderi în total parcurs au fost: mărfuri grupate (un amestec de tipuri de mărfuri transportate împreună) -28,8% şi produse alimentare, băuturi şi tutun - 17,2%.
În transportul feroviar, ponderi semnificative în totalul mărfurilor transportate au fost înregistrate pentru diviziunile: cocs, produse rafinate din petrol (23,4%) şi cărbune şi lignit; ţiţei şi gaze naturale (18,9%). În ceea ce priveşte parcursul mărfurilor, 29,5% din total este reprezentat de diviziunea cocs, produse rafinate din petrol şi 20% produse agricole, din vânătoare şi silvicultură; peşte şi alte produse din pescuit.
Ponderile cele mai importante în transportul maritim au fost deţinute de diviziunile produse agricole, din vânătoare şi silvicultură; peşte şi alte produse din pescuit (37,2%) şi cărbune şi lignit; ţiţei şi gaze naturale (17,2%), iar în cel pe căi navigabile interioare de diviziunile minereuri metalifere şi alte produse de minerit şi exploatare de carieră; turbă; uraniu şi thoriu (37,8%) şi produse agricole, din vânătoare şi silvicultură; peşte şi alte produse din pescuit (33,4%).
Mărfurile transportate în cont propriu au reprezentat, în transportul rutier, în perioada ianuarie-septembrie 2021, 55,9% din total, iar în ceea ce priveşte destinaţia, 18,1% din total mărfuri au fost înregistrate în transport internaţional. Din totalul mărfurilor în transport rutier internaţional, respectiv 40,339 milioane tone, transportul între state terţe a reprezentat 47%, cabotajul 22,9% şi mărfurile încărcate 17,2%.
În transportul rutier internaţional de mărfuri, 92,7% din totalul mărfurilor descărcate au provenit din state membre ale Uniunii Europene şi 95,6% din totalul mărfurilor încărcate au avut ca destinaţie state membre UE. Cele mai mari cantităţi de mărfuri au provenit din Germania (20,7%), Ungaria (17,3%) şi Italia (11,0%), iar în ceea ce priveşte încărcările 18,6% din volumul mărfurilor au avut ca destinaţie Germania, 16% Italia şi 15,1% Ungaria.
Mărfurile transportate rutier au înregistrat, în primele nouă luni din 2021, o creştere cu 15,4% comparativ cu perioada similară a anului anterior
Explorează subiectul
Articole Similare

294
Jucător internațional cu peste un secol de activitate pleacă din România
294

214
Lukoil, tot mai aproape de oferta băncii americane Xtellus: trezoreria SUA îi mai dă termen de gândire până pe 17 ianuarie
214

328
Metoda prin care românii sunt păcăliți de AI să plătească mai mult atunci când cumpără pe internet
328

246
Topul celor mai doriți candidați pe piața locurilor de muncă din România în prezent
246

141
Semnal de alarmă pentru Guvern! Fermierii cer amânarea taxei pe carbon la îngrășăminte – risc de scumpiri masive și penurie în 2026
141

32
SUA extind operațiunile împotriva transportului de petrol venezuelean, vizând 'flota din umbră'
32

23
Generali și BPCE renunță la fuziunea diviziilor de administrare a activelor
23

1.541
România, pe marginea prăpastiei fiscale: 'Nu există alternativă la corecţia bugetului public' – avertisment dur de la șeful Consiliului Fiscal
1.541

63
Bogdan Ivan: Interconectarea Austria–Ungaria și Neptun Deep vor transforma România în furnizor regional de energie
63

2.084
Modalitatea prin care un grup de taximetriști din București a reușit să spargă parolele bancare ale clienților: Aproape 10.000 de euro au fost furați
2.084

12
Bursa de Valori Bucureşti încheie şedinţa de joi pe plus aproape la toţi indicii
12

16
Curtea de Conturi Europene: Proiectele LIFE nu răspund întotdeauna nevoilor de mediu ale statelor membre
16

50
Legea Nordis, un test de stres pentru piața imobiliară? Se elimină concurența care practica prețuri de dumping, dar textul legii lasă loc unor interpretări periculoase - Avocați
50





















Comentează