Șantierul Autostrăzii A1 Sibiu–Pitești înregistrează progrese vizibile pe Secțiunea 2 Boița–Cornetu, una dintre cele mai dificile porțiuni ale traseului montan. Potrivit secretarului de stat Irinel Scrioșteanu, lucrările înaintează atât la structurile majore, cât și la tuneluri, în paralel cu pregătirea documentațiilor necesare pentru noi autorizații de construire.
Lucrări în plină desfășurare pe Secțiunea 2 Boița–Cornetu. Stadiul forajului la tunelul Robești
La tunelul Robești, activitatea de forare a ajuns la 170 de metri pe sensul de mers Sibiu–Pitești și la 127 de metri pe sensul opus, Pitești–Sibiu.

SURSA: Irinel Scrioșteanu
Excavația se realizează printr-o metodă austriacă modernă, adaptată condițiilor geologice specifice zonei.
În funcție de duritatea rocii întâlnite, sunt utilizați explozibili, în conformitate cu proiectul tehnic și cu respectarea tuturor normelor de siguranță. În același timp, se desfășoară lucrări și la portalul tunelului dinspre Sibiu.
Viaducte finalizate și structuri aflate în execuție
La viaductul 1 Boița, primul care a primit autorizație de construire, au fost încheiate toate elevațiile, iar în prezent se lucrează la suprastructură.

SURSA FOTO: Irinel Scrioșteanu
Totodată, sunt în desfășurare lucrări la alte patru viaducte pentru care există autorizații de construire emise.
Noi autorizații, așteptate săptămâna viitoare
Secretarul de stat a anunțat că, în cursul săptămânii viitoare, urmează să fie emisă Autorizația de Construire pentru încă trei viaducte, pentru tunelul Boița și pentru un tronson de 1,7 kilometri de autostradă.
În paralel, Ministerul Transporturilor se află în procedura de revizuire a Acordului de Mediu. Această etapă ar putea fi finalizată până în luna martie a anului viitor, ceea ce ar permite ca, din luna mai, secțiunile 2 și 3 ale autostrăzii să aibă autorizație de construire pe întreaga lor lungime.
Hala de producție și elementele deja fabricate
Pentru eficientizarea activităților din șantier, antreprenorul a achiziționat o hală de producție de aproximativ 10.000 de metri pătrați, amplasată în apropierea șantierului.
În această unitate sunt fabricate elementele necesare structurilor de pe întregul lot.
Până în prezent, au fost realizate 300 de tone de tablier metalic dintr-un total de 4.000 de tone necesare și 220 de grinzi de beton din cele 1.050 prevăzute pentru toate pasajele, podurile și viaductele secțiunii.
Mobilizare intensă pe șantier
În acest moment, pe șantier sunt mobilizați aproximativ 400 de muncitori și 100 de utilaje. La tunel, activitatea se desfășoară în trei schimburi, fără întrerupere, 24 de ore din 24.
Lucrările pe Secțiunea 2 au debutat cu un prim tronson în zona Boița. Ulterior, au fost autorizate încă patru viaducte situate între kilometrii 14+150 și 17+670, pe direcția Sibiu–Pitești, precum și tunelul de 900 de metri de la Robești, potrivit Antena 3 CNN.


































Comentează