Un pas al fraților Dragoș și Adrian Pavăl, fondatorii Dedeman, ar putea schimba echilibrul pieței de retail din România. Potrivit publicației Profit, cei doi antreprenori au depus deja o ofertă de preluare a rețelei Carrefour România, una dintre cele mai mari afaceri de profil din țară. Auchan și Zabka, rivali în cursa pentru gigantul francez.
Pe lângă Pavăl Holding, printre ofertanți se numără și grupul francez Auchan, care operează deja un lanț de 440 de magazine pe piața locală, precum și compania poloneză Zabka, deținătoarea magazinelor Froo din România.
Carrefour își caută cumpărător: BNP Paribas intermediază tranzacția
Presa franceză a relatat recent că grupul Carrefour a angajat banca BNP Paribas pentru a-i găsi un cumpărător potrivit pentru operațiunile din România.
O mutare îndrăzneață pentru Pavăl Holding
Interesul fraților Pavăl pentru cele 458 de magazine Carrefour din România este considerat surprinzător, în condițiile în care aceștia nu activează în sectorul de retail alimentar.
Totuși, Pavăl Holding a demonstrat în ultimii ani o strategie clară de diversificare, investind în multiple domenii – de la bricolaj (Dedeman și Praktiker în Grecia), la imobiliare (clădiri de birouri în marile orașe), turism (hoteluri în Italia și Elveția) și energie (participații la ALRO, Electrica și Transelectrica).
Un imperiu de 18 miliarde lei
Grupul controlat de antreprenorii băcăuani derulează afaceri estimate la 18 miliarde de lei (aproximativ 3,6 miliarde de euro) și a raportat în 2024 un profit net de 1,65 miliarde lei (circa 330 milioane de euro) doar prin holdingul de investiții.
Conform clasamentului Forbes, averea fraților Pavăl este evaluată la 3,4 miliarde de dolari, ceea ce îi plasează pe primul loc în topul celor mai bogați oameni de afaceri din România.
Carrefour România, un jucător cu tradiție de peste două decenii
Prezent pe piața locală din 2001, Carrefour a ajuns la un nivel impresionant al vânzărilor, raportând în 2024 o cifră de afaceri de 14,6 miliarde de lei.
Dacă tranzacția se va concretiza, aceasta ar marca una dintre cele mai importante preluări din comerțul românesc din ultimii ani.
Ce au transmis reprezentanții grupului Carrefour România la finalul lunii octombrie
„La jumătatea procesului de implementare a planului strategic Carrefour 2026, și ca răspuns la schimbările din piață, Grupul a desfășurat o analiză a portofoliului de activități, a tuturor verticalelor de business și modelelor organizaționale.
În primele nouă luni ale anului, Carrefour România a înregistrat vânzări de 2,29 miliarde de euro, în creștere cu 1,9% în termeni comparabili, raportat la perioada similară din 2024.
Carrefour își menține în continuare poziția solidă pe piață și să atragă clienți prin ofertele și politicile sale adaptate contextului economic. De la începutul acestui an, compania a continuat programul de reduceri pe termen lung, care include până la 2.000 de articole la preț redus, consolidându-și astfel poziția de partener de încredere pentru clienți.
Inițiativele recurente, precum Bucuria începe cu prețuri mici, cataloagele săptămânale de oferte și reducerile constante din platforma de loialitate Act for Good sunt concepute pentru a aduce valoare și accesibilitate fiecărui client. Un alt exemplu concret este și inițiativa de sprijinire a clienților în contextul modificărilor măsurilor fiscale, prin care aceștia pot primi înapoi de două sau chiar trei ori valoarea TVA-ului pentru produsele ale căror prețuri au fost majorate.
În prezent, compania derulează o nouă campanie exclusivă în platforma Act for Good, cu până la 1.000 de produse la preț redus între 10% și 20%, accesibile prin scanarea codului AFG din aplicație.
Grupul continuă implementarea planului strategic în România, care vizează deschiderea a peste 30 de magazine noi în 2025, dezvoltarea segmentului de comerț online și consolidarea parteneriatelor locale cu producătorii români, având deja o rețea puternică de 1.500 de parteneri locali. De altfel, la nivelul întregii rețele de furnizori, 93% sunt companii românești, sprijinind economia locală”


































Comentează