Fiat Chrysler (FCA) a dat asigurări că nu s-au modificat condiţiile fuziunii cu grupul francez PSA, după ce o publicaţie din Italia anunţat că producătorul auto italo-american caută să transfere active pentru a reduce planificata plată către acţionari a unor dividende speciale, în valoare de 5,5 miliarde de euro, transmite Reuters potrivit Agerpres.
Anul trecut, grupul francez PSA şi compania italo-americană Fiat Chrysler Automobiles (FCA) au anunţat finalizarea acordului de fuziune cu caracter obligatoriu, care va crea al patrulea producător auto global, după Volkswagen, alianţa Renault-Nissan-Mitsubishi şi Toyota. Entitatea combinată, cu o capitalizare bursieră de aproximativ 50 de miliarde de dolari, va avea vânzări anuale de aproape nouă milioane de vehicule. Tranzacţia ar urma să fie finalizată în primul trimestru din 2021.
Vineri, oficialii FCA au precizat că firma îşi menţine angajamentele faţă de acordului încheiat cu PSA în decembrie, înainte ca actuala criză să reducă semnificativ cererea pentru maşini.
"Structura şi condiţiile fuziunii sunt convenite şi rămân neschimbate", a afirmat un purtător de cuvânt al producătorului auto italo-american.
Reprezentanţii PSA nu au dorit să facă comentarii.
Publicaţia italiană de afaceri Il Sole 24 Ore a anunţat că FCA ar putea conserva numerarul reducând dividendele speciale, posibil acordând acţionarilor active drept compensaţie. Discuţiile sunt în stadiu preliminar şi nu a fost încă luată nicio decizie, obiectivul este păstrarea dividendelor speciale de 5,5 miliarde de euro dar prin acordarea "în natură", adică active în loc de numerar, susţine Il Sole.
În 25 iunie, Guvernul de la Roma a aprobat un decret prin care oferă garanţii de stat în valoare de 6,3 miliarde de euro (7,1 miliarde de dolari) subsidiarei italiene a Fiat Chrysler (FCA), a anunţat Ministerul de Finanţe, deschizând calea pentru cel mai mare împrumut de criză acordat unui producător auto european.
Împrumutul pe trei ani va ajuta producătorul italo-american să-şi consolideze poziţia financiară, pe fondul scăderii vânzărilor din cauza crizei provocate de pandemia de coronavirus (COVID-19). De asemenea, de acest credit va beneficia şi sectorul auto din Italia, unde operează aproximativ 10.000 de afaceri.
FCA deţine branduri cum ar fi Fiat, Jeep, Dodge, Ram şi Maserati, în timp ce PSA are brandurile Peugeot, Opel şi DS.
Tranzacţia vine în contextul în care toate pieţele auto importante din Europa au fost afectate de scăderea vânzărilor, în urma închiderii showroom-urilor după instituirea măsurilor de urgenţă pentru limitarea pandemiei, dar aceste evoluţii au fost evidente în special în Italia, una din pieţele de bază ale FCA.
Fiat Chrysler nu renunţă la fuziunea cu PSA
Explorează subiectul
Articole Similare

956
România va produce blindate la standarde NATO. Industria românească de apărare se modernizează
956

1.506
Termenul estimat pentru circulația pe Autostrada Transilvania până aproape de granița cu Ungaria
1.506

53
IMM România își pregătește rolul european: Planuri pentru un eveniment major dedicat extinderii UE
53

39
Vânzările globale de vehicule electrice au încetinit în noiembrie, marcând cel mai slab ritm din februarie 2024
39

2.838
Care este termenul până la care se va reține contribuția de 10% la sănătate (CASS) din pensiile românilor
2.838

26
Energia regenerabilă a furnizat aproape jumătate din electricitatea UE în trimestrul trei din 2025
26

19
BVB a închis în scădere ultima şedinţă de tranzacţionare a săptămânii
19

86
Bogdan Ivan: Cea mai mare capacitate de stocare a energiei în baterii din România a fost pusă în funcțiune
86

42
Comisia Europeană confirmă: Bulgaria intră în zona euro în 2026, indiferent de situația politică
42

1.182
Piața imobiliară, în picaj: numărul tranzacțiilor a scăzut dramatic. Ultimele date ANCPI
1.182

64
Comisia Europeană va modifica interdicţia UE privind vânzarea de automobile cu motoare pe combustie din 2035
64

34
Evoluţii financiar-bancare şi bursiere în lume: Bursa de pe Wall Street a deschis mixt şedinţa de vineri
34

637
Vacanțele în Bulgaria se scumpesc: Cât vor plăti românii pentru un sejur în destinația lor preferată
637





















Comentează