Reglementările privind sloturile de decolare şi aterizare pe aeroporturile europene nu ar trebui modificate pentru a proteja companiile aeriene tradiţionale, a declarat pentru Reuters şeful Wizz Air, Jozsef Varadi, adăugând că acestea ar trebui puse la dispoziţia altor companii aeriene dacă operatorii existenţi nu sunt capabili să le utilizeze, conform Agerpres.
"Lăsaţi reglementările privind sloturile aşa cum erau înaintea pandemiei şi piaţa va rezolva această situaţie. De ce sunt ele protejate în beneficiul companiilor aeriene tradiţionale, care sunt incapabile să le utilizeze deoarece sunt ineficiente. Acesta este un mod de a distorsiona şi mai mult piaţa, permiţând doar accesul anumitori operatori aerieni, în detrimentul altora, care de fapt ar putea fi mult mai eficienţi", a afirmat Varadi, referindu-se la sloturi.
Legislaţia europeană obligă transportatorii aerieni să utilizeze cel puţin 80% din sloturile lor de decolare şi aterizare pe aeroporturi, în caz contrar riscând să le piardă în următorul an. Însă aceste reguli, concepute pentru situaţii normale de trafic, au devenit imposibil de aplicat în contextul scăderii dramatice a cererii pentru bilete de avion ca urmare a pandemiei de coronavirus.
După ce, în luna martie 2020, a suspendat aplicarea regulilor europene cu privire la utilizarea sloturilor, în ideea de a evita ca transportatorii aerieni să opereze zboruri cu avioane goale, Bruxelles-ul a recomandat o revenire progresivă la normalitate ca urmare a redresării parţiale a traficului aerian.
Începând din data de 28 martie 2021, companiile aeriene sunt obligate să utilizeze 50% din sloturile lor de decolare şi aterizare pe aeroporturi, pentru a putea să şi le păstreze, însă chiar şi acest procent este considerat excesiv de sectorul aerian, care este încă într-o fază de convalescenţă, în special după apariţia variantei Omicron care a provocat o nouă scădere a rezervărilor în această iarnă.
Organizaţiile care reprezintă aeroporturile au avut în ultimele luni schimburi aprinse de opinii cu Asociaţia Internaţională a Transportatorilor Aerieni (IATA), în special cu privire la redevenţele strânse de aeroporturi din partea companiilor aeriene pentru fiecare decolare şi aterizare, în condiţiile în care întregul sector se confruntă cu o situaţie financiară delicată.
Șeful Wizz Air, Jozsef Varadi: Lăsaţi reglementările privind sloturile aşa cum erau înaintea pandemiei şi piaţa va rezolva această situaţie

Sursă foto: http://atwonline.com/airline-financials/wizz-air-3q-profit-falls-57-rising-fuel-labor-expenses
Explorează subiectul
Articole Similare

269
Cum acoperă o universitate banii tăiați de Guvern pentru burse: 100 de studenți beneficiază de sprijin
269

66
O capacitate de stocare a energiei de 200 de megawați putere a fost pusă în funcțiune
66

246
În casele românilor domnește frigul. Peste 10% nu își pot permite financiar să încălzească locuințele
246

45
Mercedes-Benz face pasul spre viitor: O specialistă în inteligență artificială, numită în Consiliul de Supraveghere
45

1.828
România va produce blindate la standarde NATO. Industria românească de apărare se modernizează
1.828

1.704
Termenul estimat pentru circulația pe Autostrada Transilvania până aproape de granița cu Ungaria
1.704

71
IMM România își pregătește rolul european: Planuri pentru un eveniment major dedicat extinderii UE
71

47
Vânzările globale de vehicule electrice au încetinit în noiembrie, marcând cel mai slab ritm din februarie 2024
47

3.850
Care este termenul până la care se va reține contribuția de 10% la sănătate (CASS) din pensiile românilor
3.850

30
Energia regenerabilă a furnizat aproape jumătate din electricitatea UE în trimestrul trei din 2025
30

20
BVB a închis în scădere ultima şedinţă de tranzacţionare a săptămânii
20

107
Bogdan Ivan: Cea mai mare capacitate de stocare a energiei în baterii din România a fost pusă în funcțiune
107

45
Comisia Europeană confirmă: Bulgaria intră în zona euro în 2026, indiferent de situația politică
45




















Comentează