Penuria de semiconductori va continua, cel puţin până la mijlocul anului următor, ceea ce complica planurile grupului Renault SA vizând restructurarea uzinelor sale, a declara marţi directorul general de la Renault, Luca de Meo, transmite Bloomberg, citat de agerpres.
CEO-ul de la Renault şi-a reiterat estimările conform căruia în 2021 grupul va produce cu 500.000 de vehicule mai puţin din cauza penuriei de semiconductori, comparativ cu o medie de 3,75 milioane de vehicule vândute în fiecare an înainte de pandemia de Covid-19.
În aceste condiţii, Renault a decis să dea prioritatea producţiei de autoturisme cu o marjă de profit mai mare precum şi vehiculelor comerciale, deoarece cererea pentru acestea rămâne una solidă, a declarat Luca de Meo.
"Renault a fost forţat, în unele cazuri, să trimită pe cineva în Asia care să facă rost de cipuri. Este o nebunie" a spus marţi Luca de Meo cu prilejul unei vizite la uzina de la Flins, în apropiere de Paris. La această uzină sunt produse în prezent modelele Renault Zoe şi Nissan Micra dar începând din 2024 îşi va schimba obiectul de activitate în reciclarea şi recondiţionarea vehiculelor şi componentelor uzate.
Reconversia uzinei de la Flins este o componentă importantă a unei strategii mai ample de restructurare demarată de Renault care include eliminarea unor locuri de muncă şi reducerea costurilor pe măsură ce sunt revizuite capacităţile globale de producţie. Renault vrea să consolideze producţia de automobile electrice din Franţa la uzina de la Douai, unde vor fi produse şi vehiculele electrice marca Megane. În plus, Renault a decis să producă în China modelul ieftin Dacia Spring.
În trimestrul al treilea, cifra de afaceri a Renault Group a fost de 8.987 milioane de euro, în scădere cu 13,4% faţă de cea înregistrată în perioada similară a anului precedent, în contextul în care vânzările mondiale au scăzut cu 22,3% în ritm anual, până la 599.027 vehicule. Marca Dacia a vândut în trimestrul al treilea 138.375 de vehicule, în scădere cu 11,2% faţă de perioada similară a anului precedent.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Din cauza penuriei de semiconductori, Renault a trimis în Asia personal pentru a face rost de cipuri: Este o nebunie!
Articole Similare

565
Termenul estimat pentru circulația pe Autostrada Transilvania până aproape de granița cu Ungaria
565

42
IMM România își pregătește rolul european: Planuri pentru un eveniment major dedicat extinderii UE
42

35
Vânzările globale de vehicule electrice au încetinit în noiembrie, marcând cel mai slab ritm din februarie 2024
35

2.282
Care este termenul până la care se va reține contribuția de 10% la sănătate (CASS) din pensiile românilor
2.282

19
Energia regenerabilă a furnizat aproape jumătate din electricitatea UE în trimestrul trei din 2025
19

17
BVB a închis în scădere ultima şedinţă de tranzacţionare a săptămânii
17

74
Bogdan Ivan: Cea mai mare capacitate de stocare a energiei în baterii din România a fost pusă în funcțiune
74

37
Comisia Europeană confirmă: Bulgaria intră în zona euro în 2026, indiferent de situația politică
37

1.159
Piața imobiliară, în picaj: numărul tranzacțiilor a scăzut dramatic. Ultimele date ANCPI
1.159

60
Comisia Europeană va modifica interdicţia UE privind vânzarea de automobile cu motoare pe combustie din 2035
60

34
Evoluţii financiar-bancare şi bursiere în lume: Bursa de pe Wall Street a deschis mixt şedinţa de vineri
34

616
Vacanțele în Bulgaria se scumpesc: Cât vor plăti românii pentru un sejur în destinația lor preferată
616

30
Alexandru Nazare, la ECOFIN: România cere eficienţă, transparenţă şi reguli moderne în arhitectura economică şi financiară a UE
30





















Comentează