Deutsche Bahn (DB) şi-a prezentat luni strategia şi noul director general - Evelyn Palla - prima femeie care va conduce operatorul feroviar de stat, transmit Deutsche Welle şi DPA.
În vârstă de 52 de ani, cu cetăţenie italiană, provenind din regiunea alpină din Tirolul de Sud, unde se vorbeşte germana, Evelyn Palla îl va înlocui pe Richard Lutz. Acesta a părăsit compania înainte de încheierea contractului său, în 2027, în contextul performanţei financiare slabe, pe fondul infrastructurii rutiere învechite, scrie Agerpres.
Anterior, Palla a condus DB Regio, subsidiara DB care supervizează numeroşii operatori regionali ai reţelei din Germania şi din ţările vecine.
În iunie, doar 57,1% din trenurile pe distanţe lungi au sosit la timp, mult sub ţinta anuală a Deutsche Bahn de 65% - 70%. Ministrul Transportului, Patrick Schnieder, a anunţat luni că obiectivul de punctualitate pe termen scurt pentru trenurile pe distanţe lungi va fi de cel puţin 70% până în 2029, urmând să depăşească 90% pe termen mediu.
Comparativ, 81% din trenurile pe distanţe lungi din Austria au sosit la timp în 2024, 83% în Cehia, 87% în Franţa, 91% în Danemarca, 96% în Belgia şi 99% în Elveţia. Deja trenurile regionale germane au o rată de de punctualitate de 90%.
Până în 2029, 10 miliarde de euro vor fi alocaţi pentru digitalizare
Dar Schnieder a avertizat că îmbunătăţirile nu se vor realiza peste noapte. Acesta a dat asigurări că o parte din fondul special de 500 miliarde de euro al Guvernului german pentru investiţii în infrastructură va fi direcţionat că operatorul feroviar. Până în 2029, vor fi alocaţi pentru digitalizare 10 miliarde de euro. Anul viitor vor începe investiţiile în securitate şi curăţenia în staţii, iar din 2027 vor fi îmbunătăţite serviciile dedicate clienţilor şi comunicaţiile, a anunţat ministrul Transportului.
În prezent, principalele linii de cale ferată din Germania sunt renovate, iar 40 de linii aglomerate vor fi modernizate până în 2036.
Palla a recunoscut luni: "Acesta nu este un sprint. Renovarea infrastructurii căilor ferate este un maraton".
Richard Lutz, aflat în funcţie din martie 2017, declarase anterior că mai sunt multe de făcut pentru a scoate compania din criză, după ce reducerea cheltuielilor guvernamentale nu a permis îmbunătăţirea infrastructurii.
Deutsche Bahn a raportat pierderi masive în primul semestru din 2025, dar a arătat o îmbunătăţire faţă de anul precedent, pe fondul infrastructurii învechite care face faţă cu greu majorării traficului, deşi compania de stat a demarat un amplu program de modernizare a reţelei.
Pierderile nete s-au situat la 760 milioane de euro în primele şase luni din acest an, faţă de 1,6 miliarde de euro în perioada similară din 2024.
Veniturile au crescut cu 3,4%, la 13,3 miliarde de euro, în timp ce pierderile operaţionale s-au situat la 239 milioane de euro.


































Comentează