Daimler AG a anunţat marţi că va reduce costurile fixe, cheltuielile de investiţii, cercetare şi dezvoltare cu peste 20% până în 2025, faţă de nivelul din 2019, ca parte a strategiei de a repoziţiona Mercedes-Benz ca brand de lux, transmite Reuters potrivit Agerpres.
Obiectivul companiei este de a înregistra o rentabilitate a vânzărilor de peste 10% prin dublarea vânzărilor brandului Maybach şi prin majorarea livrărilor la modelele AMG şi G-Wagon, derivate din brandul Mercedes, a informat Daimler.
"Încercăm să ajungem la o profitabilitate mai ridicată a portofoliului, vom transfera capitalul către produsele de lux", a afirmat directorul financiar Harald Wilhem, la prezentarea virtuală a strategiei companiei.
Până în 2025, Mercedes-Benz AG ar urma să ajungă la o rentabilitate a vânzărilor între 5 şi 10%, chiar în cazul unor condiţii nefavorabile de piaţă, se arată în comunicatul grupului german.
Deja Daimler a redus costurile, după ce în trimestrul doi din 2020 a înregistrat pierderi de 1,91 miliarde de euro (2,21 miliarde de dolari), deoarece pandemia de coronavirus (COVID-19) a diminuat cu aproximativ o treime vânzările de maşini, furgonete, autobuze şi camioane produse de grupul german.
Pentru a reduce pierderile, Mercedes-Benz nu va mai construi sedanuri în SUA pentru a se concentra pe SUV-uri, care sunt mai profitabile.
Vânzările Daimler au scăzut în trimestrul doi din 2020 cu 34% pe plan global, la 542.000 de unităţi, de la 822.000 de vehicule în perioada similară din 2019. Veniturile au înregistrat un declin de 29%, la 30,2 miliarde de euro.
Publicaţia germană Handelsblatt anunţa recent că Daimler vrea să-şi reducă anual costurile cu două miliarde de euro prin diminuarea cheltuielilor de personal, ceea ce ar putea duce la concedierea a peste 20.000 de angajaţi. În noiembrie 2019, înainte de pandemie, Daimler anunţase un plan de reducere a costurilor cu 1,4 miliarde de euro până în 2022, pentru majorarea investiţiilor în vehiculele electrice.
Daimler deţine divizia de lux Mercedes-Benz şi brandul Smart.
În România, Daimler are două unităţi de producţie, la Cugir şi Sebeş.
Daimler va reduce costurile fixe şi cheltuielile de investiţii cu peste 20% până în 2025
Explorează subiectul
Articole Similare

22
SUA extind operațiunile împotriva transportului de petrol venezuelean, vizând 'flota din umbră'
22

19
Generali și BPCE renunță la fuziunea diviziilor de administrare a activelor
19

1.355
România, pe marginea prăpastiei fiscale: 'Nu există alternativă la corecţia bugetului public' – avertisment dur de la șeful Consiliului Fiscal
1.355

50
Bogdan Ivan: Interconectarea Austria–Ungaria și Neptun Deep vor transforma România în furnizor regional de energie
50

1.927
Modalitatea prin care un grup de taximetriști din București a reușit să spargă parolele bancare ale clienților: Aproape 10.000 de euro au fost furați
1.927

9
Bursa de Valori Bucureşti încheie şedinţa de joi pe plus aproape la toţi indicii
9

14
Curtea de Conturi Europene: Proiectele LIFE nu răspund întotdeauna nevoilor de mediu ale statelor membre
14

50
Legea Nordis, un test de stres pentru piața imobiliară? Se elimină concurența care practica prețuri de dumping, dar textul legii lasă loc unor interpretări periculoase - Avocați
50

6.851
Se introduce limitarea plăților cash: Noile norme vor intra în vigoare în România de la 1 ianuarie 2027
6.851

28
OpenAI lansează GPT-5.2: Este cel mai avansat model de inteligență artificială
28

5.063
Presa europeană anunță 'spargerea bulei imobiliare din România': tranzacții în picaj, credite tot mai puține și taxe record din 2026
5.063

51
România trebuie să corecteze bugetul pentru a evita criza. Preşedintele Consiliului Fiscal: 'Nu există alternativă'
51

42
Un altfel de protest. În mai multe gări din Europa, oamenii vor protesta în pijamale pentru a salva trenurile de noapte
42





















Comentează