Daimler AG a raportat vineri un profit trimestrial mai ridicat, în pofida scăderii cu 30% a vânzărilor la divizia Mercedes-Benz, din cauza deficitului global de semiconductori, grupul german concentrându-se pe maşini mai profitabile şi pe reducerea costurilor, transmit DPA şi Reuters, citat de agerpres.
La Bursa de la Frankfurt, acţiunile Daimler au urcat vineri cu 1,4%, după publicarea rezultatelor financiare.
Compania se aşteaptă să-şi îndeplinească ţintele de profit în 2021 şi estimează că livrările de cipuri se vor îmbunătăţi în trimestrul patru din 2021, deşi "deficitul structural de semiconductori ar urma să rămână o problemă şi în 2022, dar situaţia ar trebui să se îmbunătăţească comparativ cu 2021".
Daimler a precizat că a menţinut "un control strâns" al costurilor în trimestrul trei din 2021 şi s-a concentrat pe modelele sale mai profitabile, inclusiv Maybach.
Pentru 2021, Daimler se aşteaptă ca Mercedes-Benz să raporteze vânzări uşor mai scăzute decât în 2020, dar a menţinut nemodificată estimarea privind marja ajustată de profit între 10% şi 12% pentru această divizie.
De asemenea, pentru divizia de camioane Daimler Trucks, care va fi scindată în decembrie, a fost păstrată previziunea privind marja ajustată de profit între 6% şi 8%.
În trimestrul trei din 2021, grupul german a înregistrat un profit operaţional de 2,6 miliarde de euro (trei miliarde de dolari), în creştere cu 18% faţă de 2,2 miliarde de euro în perioada similară din 2020. Analiştii intervievaţi de Refinitiv se aşteptau la un profit operaţional de 2,3 miliarde de euro.
Veniturile în perioada iulie-septembrie 2021 au scăzut uşor, la 40,1 miliarde de euro, faţă de 40,3 miliarde de euro în trimestrul trei din 2020.
Profitul atribuibil acţionarilor a urcat cu 21% în trimestrul trei din 2021, la 2,47 miliarde de euro (2,88 miliarde de dolari).
"Rămânem în grafic să ne îndeplinim ţintele anuale datorită unei afaceri mai robuste ... în pofida mediului dificil. În acelaşi timp, am înregistrat progrese substanţiale cu agenda noastră strategică în domeniul bateriilor şi al vehiculelor electrice", a afirmat directorul financiar al Daimler, Harald Wilhelm said.
Daimler este printre marii producători auto care au fost nevoiţi să-şi reducă producţia în 2021, din cauza crizei de cipuri pentru industria auto.
Daimler deţine divizia de lux Mercedes-Benz şi brandul Smart.
În România, Daimler are două unităţi de producţie, la Cugir şi Sebeş.
Daimler AG a raportat un profit trimestrial mai ridicat, în pofida scăderii cu 30% a vânzărilor la divizia Mercedes-Benz
Explorează subiectul
Articole Similare

33
Mercedes-Benz face pasul spre viitor: O specialistă în inteligență artificială, numită în Consiliul de Supraveghere
33

1.691
România va produce blindate la standarde NATO. Industria românească de apărare se modernizează
1.691

1.634
Termenul estimat pentru circulația pe Autostrada Transilvania până aproape de granița cu Ungaria
1.634

62
IMM România își pregătește rolul european: Planuri pentru un eveniment major dedicat extinderii UE
62

46
Vânzările globale de vehicule electrice au încetinit în noiembrie, marcând cel mai slab ritm din februarie 2024
46

3.497
Care este termenul până la care se va reține contribuția de 10% la sănătate (CASS) din pensiile românilor
3.497

30
Energia regenerabilă a furnizat aproape jumătate din electricitatea UE în trimestrul trei din 2025
30

20
BVB a închis în scădere ultima şedinţă de tranzacţionare a săptămânii
20

97
Bogdan Ivan: Cea mai mare capacitate de stocare a energiei în baterii din România a fost pusă în funcțiune
97

45
Comisia Europeană confirmă: Bulgaria intră în zona euro în 2026, indiferent de situația politică
45

1.204
Piața imobiliară, în picaj: numărul tranzacțiilor a scăzut dramatic. Ultimele date ANCPI
1.204

75
Comisia Europeană va modifica interdicţia UE privind vânzarea de automobile cu motoare pe combustie din 2035
75

35
Evoluţii financiar-bancare şi bursiere în lume: Bursa de pe Wall Street a deschis mixt şedinţa de vineri
35





















Comentează