Franţa caută să majoreze vânzările de maşini cu emisii scăzute, ca parte a pachetului de sprijin care va fi anunţat în următoarele două săptămâni pentru industria afectată de pandemia de coronavirus (COVID-19), a anunţat luni ministrul de Finanţe, Bruno Le Maire, transmite Reuters potrivit Agrepres.
Similar concurenţilor săi, Renault şi-a suspendat activitatea în majoritatea ţărilor în cursul lunii martie, din cauza pandemiei de coronavirus. În prezent, are loc o repornire graduală la anumite facilităţi europene, în timp ce mai multe uzine au reluat deja activitatea în Rusia, România, Portugalia şi Spania.
Dar cererea era deja slabă chiar înainte de izbucnirea epidemiei, ceea ce a exacerbat dificultăţile financiare ale producătorilor auto şi ale furnizorilor lor.
Le Maire, care vineri a avut o nouă întâlnire cu directorii din industria auto franceză, a declarat la postul de radio France Info că Executivul vrea să folosească orice pachet de sprijin sau schemă de subvenţionare pentru a încuraja trecerea la maşini mai puţin poluante.
"Voi anunţa un plan de sprijin pentru a stimula consumul, pentru a ajuta la transformarea spre un model mai sustenabil, un sprijin special fiind acordat maşinilor care emit mai puţin dioxid de carbon CO2", a declarat Le Maire.
Acesta a explicat că vehiculele electrice sunt prea scumpe pentru multe gospodării, dar nu a dat amănunte privind tipul de măsuri avute în vedere pentru majorarea vânzărilor de maşini cu emisii scăzute.
Situaţia Renault este în atenţia Guvernului, în condiţiile în are statul francez este cel mai mare acţionar, cu o participaţie de 15%.
Luna trecută, Comisia Europeană a aprobat un împrumut de cinci miliarde de euro garantat de statul francez pentru Renault, un ajutor destinat să limiteze impactul economic al pandemiei de coronavirus.
"Aceste garanţii de împrumut vor ajuta grupul Renault să obţină lichiditatea de care are urgentă nevoie. Renault este un important producător auto european, cu peste 73.000 de angajaţi în Europa. Am cooperat îndeaproape cu Franţa pentru a ne asigura că acest sprijin poate fi introdus cât mai rapid posibil, în linie cu normele UE", a declarat comisarul european pentru Concurenţă, Margrethe Vestager.
Producător de automobile din 1898, Groupe Renault este prezent în 134 de ţări şi a vândut 3,8 milioane de vehicule în 2019. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
COVID-19 - Franţa va sprijini vânzarea de automobile verzi
Explorează subiectul
Articole Similare

0
Dezvoltatorii de aplicaţii cer intervenţia UE împotriva practicilor Apple privind comisioanele percepute
0

644
Greii din industria europeană auto au pus pe stop planului de la Bruxelles: rămânem fără mașini pe benzină și motorină?
644

529
România pierde miliarde pe bandă rulantă: un expert dezvăluie cum ratăm an de an să aducem bani la buget
529

24
Preţul petrolului WTI din SUA a scăzut la cel mai redus nivel din 2021
24

17
Bursele europene au încheiat şedinţa de marţi în scădere, inversând câştigurile de la începutul săptămânii
17

631
De ce nu funcționează digitalizarea fiscală: România pierde în continuare miliarde din TVA - suntem pe ultimul loc în UE (analiză)
631

555
Europa cu două viteze la energie: De ce plătește România mai mult decât țările din Vest. Explicațiile experților
555

685
Cum a ajuns România la un deficit de cont curent de aproape 29 miliarde de euro? Explicațiile BNR pentru dezechilibrul din 2024
685

1.923
Pentru proprietarii care îți închiriază locuința: Asociația de proprietari nu poate interveni dacă vecinii refuză acordul
1.923

126
Cele mai vândute mașini second-hand din România în 2025. Ce aleg românii
126

1.017
Despăgubiri pentru Ucraina: România se implică alături de Kiev, împreună cu alte state / Ce implică noua schemă de ajutor
1.017

367
Ministrul Muncii pune presiune pe Ilie Bolojan pentru creșterea salariului minim: Inflația va fi riscantă
367

14
Perspectiva industriei cripto pentru 2026: integrare mai profundă în finanțele globale
14





















Comentează