Vânzările de automobile ale Toyota, Honda, Hyundai, Kia, Subaru şi Mazda au suferit puternice scăderi în august în SUA, de circa 20%, în timp ce sectorul încearcă să îşi revină în urma efectelor pandemiei de COVID-19, informează agenţia EFE.
Cei trei principali producători auto americani, General Motors (GM), Ford şi Fiat Chrysler (FCA), împreună cu alte companii precum Nissan şi Volkswagen, au renunţat să mai publice datele privind vânzările lunare şi o fac doar trimestrial.
Estimările analiştilor din domeniu semnalează că vânzările de automobile noi au avut o scădere de circa 20% în august atât din cauza unor factori macroeconomici, precum nivelul ridicat al şomajului şi scăderea încrederii consumatorilor, precum şi a altor factori specifici sectorului, cum ar fi reducerea stimulentelor şi faptul că numărul de zile de vânzări a fost mai mic comparativ cu august 2019.
Grupul japonez Toyota, format din mărcile Toyota şi Lexus, a anunţat că vânzările sale din luna trecută s-au diminuat cu 22,7 % şi s-au situat la 191.841 autovehicule. În primele opt luni ale acestui an vânzările grupului au scăzut cu 22%, la 1.255.101 unităţi.
Pe mărci, Toyota a avut o scădere de 24,6 % faţă de august 2019, în timp ce Lexus, marca de lux, a consemnat o reducere de 9,5%.
La rândul său, grupul Honda a vândut în august 135.925 autovehicule, cu 21,9% mai puţin ca în urmă cu un an. Marca Honda a avut vânzări cu 23% mai mici (122.278 autovehicule), în timp ce Acura a înregistrat o scădere de 8,8 %, la 13.647 autovehicule vândute.
În primele opt luni din 2020, grupul Honda a vândut în SUA 1.092.284 vehicule, cu 21,8% mai puţin comparativ cu ianuarie-august 2019.
Compania sud-coreeană Hyundai şi-a limitat scăderea la 8,8 %, furnizând 59.721 de autovehicule, în timp ce compania soră Kia a avut o reducere de 6,1%, cu un nivel de 57.015 autovehicule vândute.
În 2020, Hyundai a livrat 467.755 autovehicule în SUA (minus 14,7%), iar Kia 418.979 unităţi (minus 11%).
Pe de altă parte, Mazda a anunţat că vânzările sale în Statele Unite s-au redus cu 5,1%, la 26.089 unităţi, în timp ce Subaru a consemnat o diminuare a vânzărilor de 17,4%, la 57.885 unităţi.
Coronacriza lovește puternic industria auto din SUA - Vânzările au scăzut cu 20%
Explorează subiectul
Articole Similare

736
România va produce blindate la standarde NATO. Industria românească de apărare se modernizează
736

1.362
Termenul estimat pentru circulația pe Autostrada Transilvania până aproape de granița cu Ungaria
1.362

50
IMM România își pregătește rolul european: Planuri pentru un eveniment major dedicat extinderii UE
50

38
Vânzările globale de vehicule electrice au încetinit în noiembrie, marcând cel mai slab ritm din februarie 2024
38

2.714
Care este termenul până la care se va reține contribuția de 10% la sănătate (CASS) din pensiile românilor
2.714

21
Energia regenerabilă a furnizat aproape jumătate din electricitatea UE în trimestrul trei din 2025
21

18
BVB a închis în scădere ultima şedinţă de tranzacţionare a săptămânii
18

82
Bogdan Ivan: Cea mai mare capacitate de stocare a energiei în baterii din România a fost pusă în funcțiune
82

42
Comisia Europeană confirmă: Bulgaria intră în zona euro în 2026, indiferent de situația politică
42

1.177
Piața imobiliară, în picaj: numărul tranzacțiilor a scăzut dramatic. Ultimele date ANCPI
1.177

63
Comisia Europeană va modifica interdicţia UE privind vânzarea de automobile cu motoare pe combustie din 2035
63

34
Evoluţii financiar-bancare şi bursiere în lume: Bursa de pe Wall Street a deschis mixt şedinţa de vineri
34

635
Vacanțele în Bulgaria se scumpesc: Cât vor plăti românii pentru un sejur în destinația lor preferată
635





















Comentează