Transformarea flotei de camioane din Uniunea Europeană din modele cu motoare pe bază de motorină în modele electrice sau care funcţionează cu hidrogen ar reduce consumul de petrol cu până la 11 miliarde de barili până în 2050, adică echivalentul a doi ani de importuri, informează Bloomberg.
Europa importă aproximativ 89% din necesarul său de petrol, iar majoritatea petrolului importat este utilizată la producţia de combustibili pentru transport. Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) estimează că în anul 2015 pe drumurile din UE circulau aproximativ 6,2 milioane de camioane.
Potrivit unui raport elaborat de Fundaţia Europeană pentru Climă (European Climate Foundation - ECF) şi Cambridge Econometrics, tranziţia la camioane cu emisii poluante zero poate stimula o consistentă creştere economică în următoarele trei decenii, pe măsură ce se reduc cheltuielile cu importurile de petrol.
Chiar dacă reprezintă mai puţin de 5% din toate vehiculele rutiere, camioanele comerciale sunt responsabile pentru 22% din emisiile poluante în sectorul transportului din UE.
Raportul susţine că, pe termen scurt, simpla implementare a unor motoare diesel mai eficiente ar reduce emisiile de CO2 cu 30% pe kilometru. Utilizarea unei flote compuse în întregime din camioane electrice sau pe bază de hidrogen ar putea reduce emisiile de 800 de tone de CO2 pe an în 2015 la 102 tone în 2050.
Chiar dacă este sigur că vehiculele electrice şi cele pe bază de celule de combustibil duc la reducerea poluării, deocamdată industria de transport nu se grăbeşte să îşi transforme flotele din cauza îngrijorărilor referitoare la autonomia modelelor electrice şi la infrastructura de încărcare.
Într-un scenariu în care UE introduce camioane cu combustie internă mai eficientă şi integrează o flotă de camioane complet electrice, blocul comunitar ar reduce cantitatea de petrol importată cu un miliard de barili de petrol până în 2030. Această cantitate ar creşte la 11 miliarde barili de petrol până în 2050, cu condiţia ca întreaga flotă de camioane să fie compusă din vehicule cu emisii zero.
"Electrificarea camioanelor din Europa va fi crucială pentru atingerea ţintelor propuse la summit-ul de la Paris şi este reconfortant să vezi că această schimbare aduce nu doar beneficii pentru mediu, ci şi pentru PIB, dar şi noi locuri de muncă", a declarat directorul de relaţii publice de la Volvo Group, Anders Berger.
Însă, pentru a ajunge la o flotă de camioane cu emisii zero, autorii raportului susţin că va fi nevoie de investiţii de până la 140 de milioane de euro pentru noi infrastructuri energetice.
Camioanele electrice ar permite Europei să economisească 11 miliarde barili de petrol
Explorează subiectul
Articole Similare

204
Piața imobiliară, în picaj: numărul tranzacțiilor a scăzut dramatic. Ultimele date ANCPI
204

16
Comisia Europeană va modifica interdicţia UE privind vânzarea de automobile cu motoare pe combustie din 2035
16

27
Evoluţii financiar-bancare şi bursiere în lume: Bursa de pe Wall Street a deschis mixt şedinţa de vineri
27

307
Vacanțele în Bulgaria se scumpesc: Cât vor plăti românii pentru un sejur în destinația lor preferată
307

23
Alexandru Nazare, la ECOFIN: România cere eficienţă, transparenţă şi reguli moderne în arhitectura economică şi financiară a UE
23

18
Rata angajării în UE s-a menţinut stabilă în trimestrul trei din 2025: Creșteri notabile în România, Malta și Estonia
18

32
România, campioană în UE la neîncasarea taxelor: Pierde o treime din TVA si din impozitul pe profit
32

63
O icoană pictată de Nicolae Grigorescu în tinerețe, adjudecată cu 90.000 de Euro
63

2.859
Principala sursă de numerar pentru Kremlin a fost nimicită: venituri, similare cu cele din 2020, din criza pandemiei
2.859

1.317
VIDEO Situația Lukoil din România - Premierul Ilie Bolojan a prezentat datele actualizate: „Termenele au fost amânate până în primăvară!”
1.317

4.947
Raport șocant: O elită minusculă controlează averea lumii – cine deține cu adevărat planeta
4.947

3.139
Tăieri la ASF, cea mai bogată instituție a statului: salarii medii de peste 13.500 de lei, reduse cu 30%
3.139

2.139
Prețurile la energie efectiv au bubuit în România: Creștere de peste 60%, față de anul trecut
2.139





















Comentează