Compania americană Boeing a anunţat miercuri că va reduce producţia modelelor sale de vârf 787 şi 777 şi va întârzia planurile privind avionul de pasageri 737 MAX, după ce a raportat pierderi trimestriale mai mari decât se estima, în contextul efectelor negative ale pandemiei de coronavirus (COVID-19), transmit AP şi Reuters.
Pe plan global, companiile aeriene au anulat comenzile, în urma reducerii cererii pentru transportul aerian de pasageri, ca efect al pandemiei. Mulţi operatori aerieni au fost aproape de faliment şi au avut nevoie de ajutor pentru a supravieţui.
Începând din martie 2019, avioanele Boeing 737 MAX au interdicţie de zbor la nivel mondial după două catastrofe aeriene care au avut loc în decurs de cinci luni şi în care a fost suspectată o funcţionare defectuoasă a sistemului automat de stabilizare în zbor (MCAS) menit să împiedice intrarea avionului în picaj.
În aprilie, Boeing anunţa că se aşteaptă să reia livrările de aeronave 737 MAX în trimestrul trei, în urma obţinerii aprobării autorităţilor de reglementare, producţia urmând să fie reluată în ritm redus în trimestrul trei, apoi să crească gradual, la 31 de avioane pe lună, în 2021. Miercuri, compania americană a avertizat că va dura mai mult timp să ajungă la ţinta de 31 de avioane 737 MAX pe lună, în urma anulării comenzilor de către companiile aeriene.
Boeing se aşteaptă acum să majoreze gradual producţia acestui model la 31 de unităţi pe lună până la începutul lui 2022.
De asemenea, anul viitor vor fi produse doar şase aeronave 787 pe lună, iar producţia combinată a avioanelor 777 şi 777X va fi redusă la două unităţi pe lună.
Boeing a raportat pierderi de 2,4 miliarde de dolari în trimestrul doi din 2020, în timp ce veniturile au scăzut cu 25%, la 11,81 miliarde de dolari, în timp ce analiştii se aşteptau la 13,16 miliarde de dolari.
Conform datelor ajustate, pierderile ale Boeing s-au situat la 4,79 dolari pe acţiune în trimestrul doi din 2020, mai mari decât estimau analiştii, 2,54 dolari per titlu.
Livrările de noi avioane au scăzut cu 71% în acest an, a anunţat grupul aeronautic american.
În 2019, Boeing a livrat un număr total de 390 de avioane, mai puţin de jumătate faţă de numărul avioanelor livrate în anul 2018 şi, totodată, cel mai mic număr de avioane livrate de Boeing în ultimii 11 ani.
Boeing va reduce producţia modelelor sale de vârf 787 şi 777
Explorează subiectul
Articole Similare

2
Comisia Europeană va modifica interdicţia UE privind vânzarea de automobile cu motoare pe combustie din 2035
2

7
Evoluţii financiar-bancare şi bursiere în lume: Bursa de pe Wall Street a deschis mixt şedinţa de vineri
7

198
Vacanțele în Bulgaria se scumpesc: Cât vor plăti românii pentru un sejur în destinația lor preferată
198

23
Alexandru Nazare, la ECOFIN: România cere eficienţă, transparenţă şi reguli moderne în arhitectura economică şi financiară a UE
23

18
Rata angajării în UE s-a menţinut stabilă în trimestrul trei din 2025: Creșteri notabile în România, Malta și Estonia
18

32
România, campioană în UE la neîncasarea taxelor: Pierde o treime din TVA si din impozitul pe profit
32

60
O icoană pictată de Nicolae Grigorescu în tinerețe, adjudecată cu 90.000 de Euro
60

2.823
Principala sursă de numerar pentru Kremlin a fost nimicită: venituri, similare cu cele din 2020, din criza pandemiei
2.823

1.316
VIDEO Situația Lukoil din România - Premierul Ilie Bolojan a prezentat datele actualizate: „Termenele au fost amânate până în primăvară!”
1.316

4.940
Raport șocant: O elită minusculă controlează averea lumii – cine deține cu adevărat planeta
4.940

3.136
Tăieri la ASF, cea mai bogată instituție a statului: salarii medii de peste 13.500 de lei, reduse cu 30%
3.136

2.123
Prețurile la energie efectiv au bubuit în România: Creștere de peste 60%, față de anul trecut
2.123

61
Piața imobiliară, în scădere: mai puține locuințe date în folosință a scăzut în trimestrul III 2025
61





















Comentează