Daniel Gross, directorul general al Penny România, estimează că primele luni din 2026 vor fi o perioadă dificilă pentru comerțul alimentar, din cauza efectelor măsurilor economice adoptate de Guvernul Ilie Bolojan. Retailerul german observă deja schimbări semnificative în comportamentul clienților, care se orientează tot mai mult către reduceri și campanii promoționale.
„2026 va fi un an greu. Primele șapte luni vor fi dificile, pentru că toate măsurile luate anul acesta vor avea un impact asupra clienților. Românii sunt mai focusați pe promoții, sunt mai atenți la cheltuieli. Mă aștept ca din august să vedem o revenire la un ritm normal”, a spus Daniel Gross, citat de Wall-street.ro.
Consumatorii devin mai prudenți, dar Penny România continuă să crească
În ciuda contextului economic tensionat, Penny România estimează că va încheia anul 2025 cu o creștere de aproximativ 10%, menținându-și astfel trendul ascendent pentru al patrulea an consecutiv.
Compania a inaugurat recent un nou centru logistic la Mihăilești, județul Giurgiu, primul depozit din rețeaua Penny care funcționează complet fără gaz, folosind pompe de căldură și sisteme de recuperare a energiei.
Investiția a generat 200 de locuri de muncă noi și face parte din strategia de sustenabilitate a retailerului.
Penny România operează în prezent 426 de magazine și cinci centre logistice la nivel național.
În 2024, compania a raportat o cifră de afaceri de peste 9,4 miliarde de lei, în creștere cu 13,47% față de anul precedent.


































Comentează