România nu poate fi competitivă în Europa în ceea ce priveşte transportul feroviar de marfă, în condiţiile în care viteza medie este de circa 18 km/h, a declarat marţi Adrian Sandu, secretarul general al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), într-o conferinţă de specialitate, conform agerpres.
"Ca priorităţi ale asociaţiei noastre - sunt puse într-o anumită ordine: educaţia, sistemul dual în universităţi, cercetare şi dezvoltare. Avem nevoie de şcoli tehnice pentru că vedem din ce în ce mai mult lipsa specialiştilor în producţie, stabilizarea pieţei de vehicule, dezvoltarea infrastructurii atât de transport rutier, cât şi de transport feroviar. Nu putem să fim competitivi în Europa la transportul feroviar de marfă cu o viteză medie de circa 18 km pe oră. Suntem la coada Europei", a menţionat Adrian Sandu, la evenimentul "Pria Logistics, Automotive &Transport".
Acesta a subliniat că este nevoie de o integrare locală a componentelor şi furnizorilor în România.
"Atât Dacia, cât şi Ford, au nevoie de furnizori cât mai aproape de uzinele de producţie, astfel încât să evităm pe viitor probleme de genul celor apărute din cauza pandemiei sau a condiţiilor de transport nefavorabile", a adăugat reprezentantul ACAROM.
Adrian Sandu a menţionat ca actori principali ai industriei auto: Dacia, cu două uzine şi un centru de logistică, Ford, cu două facilităţi de producţie - una de motoare şi una de vehicule - "plus o mulţime de furnizori prezenţi pe platforma de la Craiova". De asemenea, al treilea actor ca importanţă este reprezentat de furnizorii de componente auto (600 de companii) care generează circa 68-70% din cifra de afaceri totală a sectorului auto.
"Comisia Europeană pune o presiune din ce în ce mai mare asupra emisiilor de CO2 şi împinge industria auto către o electrificare forţată, neluând în calcul cum va fi produsă energia electrică ce va fi consumată de viitoarele vehicule electrice, neluând în calcul adaptarea sistemului de transport al mărfurilor care în prezent utilizează preponderent camioane alimentate cu motorină şi, de asemenea, neluând în calcul adaptarea infrastructurii de transport şi încărcare a vehiculelor electrice într-un viitor apropiat", a adăugat secretarul general al asociaţiei.
ACAROM - Asociaţia Constructorilor de Automobile din România - este o asociaţie de tip profesional şi patronal compusă din societăţi comerciale care desfăşoară activităţi în industria de automobile, asociate în scopul reprezentării intereselor sectorului automobile. ACAROM a luat fiinţă în 1996 şi este o asociaţie de utilitate publică. Membrii asociaţiei au activităţi legate de: concepţia, fabricarea şi comercializarea de automobile, materiale, componente, module, părţi din automobil, sau realizează servicii legate de automobile, precum şi echipamente pentru fabricarea şi întreţinerea automobilelor.
Asociaţia Constructorilor de Automobile din România: Cu o viteza medie de circa 18 km/h pe calea ferată, România nu poate fi competitivă în Europa
Explorează subiectul
Articole Similare

2
România, campioană în UE la neîncasarea taxelor: Pierde o treime din TVA si din impozitul pe profit
2

43
O icoană pictată de Nicolae Grigorescu în tinerețe, adjudecată cu 90.000 de Euro
43

2.239
Principala sursă de numerar pentru Kremlin a fost nimicită: venituri, similare cu cele din 2020, din criza pandemiei
2.239

1.219
VIDEO Situația Lukoil din România - Premierul Ilie Bolojan a prezentat datele actualizate: „Termenele au fost amânate până în primăvară!”
1.219

4.759
Raport șocant: O elită minusculă controlează averea lumii – cine deține cu adevărat planeta
4.759

3.076
Tăieri la ASF, cea mai bogată instituție a statului: salarii medii de peste 13.500 de lei, reduse cu 30%
3.076

2.025
Prețurile la energie efectiv au bubuit în România: Creștere de peste 60%, față de anul trecut
2.025

59
Piața imobiliară, în scădere: mai puține locuințe date în folosință a scăzut în trimestrul III 2025
59

77
Economia Regatului Unit a scăzut și în luna octombrie: o nouă lovitură pentru ministrul britanic de Finanțe
77

120
Piața patiseriilor în 2024: un lider detașat și doi urmăritori cu creșteri constante
120

39
Investiţiile în economia naţională, în creștere în primele nouă luni ale anului 2025 (INS)
39

53
Salariul mediu net a crescut la nivel naţional, în octombrie (INS)
53

2.029
Final de an de coșmar pentru România: Prețurile efectiv au bubuit, iar inflația se menține la cote înalte
2.029





















Comentează