Dublul campion mondial în Formula 1, spaniolul Fernando Alonso, a comentat, joi, la conferința de presă de la Baku, înaintea Marelui Premiu din Azerbaidjan, asupra abandonului de la Monza, explicând că acesta s-a datorat unei pietre care a rupt suspensia, un eveniment extrem de rar.
La Baku, Fernando Alonso a explicat că defectarea suspensiei de la Monza a fost provocată de o piatră, nu de un problemă din fabricație sau control al calității. „Mi-au spus două zile după cursă. Este pur și simplu ghinion. A fost doar ghinion, o piatră. Este un caz din zece milioane. Sper ca într-un alt set de zece milioane de curse să mai am o asemenea problemă”, a declarat spaniolul, potrivit Marca, citat de Mediafax.
Pilotul Aston Martin a subliniat că, în acest sezon, echipa a pierdut deja 22 de puncte din motive independente, amintind și de experiența similară de la Alpine în 2022.
„E păcat că nu putem termina cursele când suntem în zona de puncte. În schimb, când suntem mai lenți și nu luptăm, atunci totul merge bine până la final. Așa e sportul, dar sper ca anul viitor să avem un monopost mai bun și, cu puțin noroc, să luptăm din nou sus”, a adăugat spaniolul.
Pilotul de 43 de ani a vorbit și despre experiența pe simulator cu monopostul din 2026, susținând că procesul este în continuare prea automatizat.
„Îmi lipsesc vremurile în care aveam mai multă libertate în cockpit. Cu motoarele V10 schimbam parametri, mă jucam cu puterea. Chiar și la începutul erei hibride aveam câteva secunde de ERS pe care le gestionam după strategie. Acum mașina face totul automat. Aș vrea să avem din nou mai mult control”, a încheiat Alonso.


































Comentează