Reţeaua de socializare Twitter şi-a detaliat joi strategia de combatere a dezinformării şi manipulării electorale în perioada premergătoare alegerilor prezidenţiale din Franţa, strategie care ţine cont de acuzaţiile de fraudă ce au afectat alegerile prezidenţiale americane din 2020 şi au dus la atacul asupra Capitoliului din ianuarie 2021, relatează AFP, potrivit Agerpres.
Twitter va elimina în special "tweeturile care conţin informaţii false sau înşelătoare despre modalităţile de participare la alegeri" şi va "eticheta" mesajele "care subminează încrederea în alegeri sau în rezultatele acestora".
"Tweeturile etichetate ca parte a acestei politici vor avea vizibilitate redusă pe serviciul nostru", precizează reţeaua de socializare, care prevede de asemenea marcarea mesajelor cu privire la alegeri la alegeri provenind din "surse oficiale, de încredere", precum şi instrumente de verificare (fact-checkers).
Twitter aminteşte, de asemenea, că a interzis în 2019 "publicitatea din mass-media afiliată statului şi reclamele care transmiteau mesaje politice", acţiuni de comunicare deja interzise de legea franceză în perioada premergătoare alegerilor.
Măsurile luate de Twitter sunt direct inspirate din episoadele care au afectat reputaţia reţelelor de socializare în timpul unor recente alegeri.
În 2018, scandalul Cambridge Analytica a dezvăluit modul în care această companie britanică a folosit datele personale a zeci de milioane de utilizatori Facebook, fără ştirea acestora, pentru a desfăşura campanii publicitare ţintite masive cu scopul de a influenţa alegătorii britanici şi americani.
În 2020, preşedintele în exerciţiu al SUA, Donald Trump, pe atunci unul dintre cei mai urmăriţi utilizatori ai Twitter, le-a insuflat luni de zile - şi cu mult înainte de alegeri - zecilor de milioane de adepţi ai săi ideea că alegerile ar putea fi trucate.
Acuzate de laxitate de unii şi de cenzură de alţii, Twitter şi Facebook au luat în cele din urmă decizia, la câteva zile după asaltul de la Capitoliu, de a-l interzice pe platformele lor pe candidatul învins.
Grupul Meta, compania-mamă a Facebook, Instagram şi Whastapp, precum şi Google (Youtube) au înfiinţat totodată sisteme de raportare şi verificare a faptelor dedicate alegerilor, în special prin parteneriate cu mass-media, inclusiv AFP, aminteşte agenţia.
Reţelele sociale majore sunt, de asemenea, chemate să colaboreze cu Viginum, structura guvernamentală lansată la sfârşitul anului 2021 în Franţa pentru a urmări interferenţele digitale străine.
Alegeri prezidenţiale în Franţa: Twitter se inspiră din SUA pentru a lupta împotriva manipulării electorale
Articole Similare

1
Armistițiul din Gaza rămâne fragil după loviturile israeliene, avertizează ONU
1

67
Manelistul Dani Mocanu și fratele său vor petrece sărbătorile în italia. Instanța a amânat din nou decizia privind extrădarea în România
67

1.792
Investiție uriașă a americanilor în Ungaria, după vizita lui Orban la Trump: jucătorul cheie din industria aluminiului face o mutare strategică în țara vecină
1.792

88
Alertă în Marea Neagră - Misiune a bombardierelor strategice ruse
88

1.678
Garanțiile de securitate pentru Ucraina sunt pregătite - Moscova temperează aşteptările
1.678

65
Administrația Trump schimbă total strategia: bătălia cu China pe resurse e vitală
65

18
Natalitatea se prăbușește în Franța - Spor natural negativ pentru prima dată în ultimii 80 de ani
18

2.144
Acordul de încetare a războiului în Ucraina, finalizat în proporție de 90%. Însă restul de 10% poate detona întregul efort
2.144

50
Atenționare de călătorie - Sunt vizați românii care călătoresc în Italia
50

627
VIDEO Nicuşor Dan învață odată cu românii: Ameninţarea Rusiei rămâne. Trebuie să fim calmi, dar să investim în apărare
627

57
Confruntări la un punct de control din sudul Iranului - Cel puțin patru persoane au murit
57

3.637
VIDEO Bătaie în Parlamentul Ucrainei: i se cere demisia comandantului Forțelor Armate ale Ucrainei
3.637

43
Cazul Epstein: Audierile soților Clinton au fost amânate
43





















Comentează